Porsche představilo nový elektrický univerzál mezi sportovními vozy. Tímto modelem rozšířilo Porsche své produktové portfolio plně elektrických sportovních vozů a přidává další model pro udržení čisté mobility. Taycan Cross Turismo nabízí stejnou technologii a výbavu jako původní Taycan, avšak v praktickém balení s velkým kufrem. Elektromobil je tak opět vybaven 800V technologií, díky které dokážete z 0 na 80 % baterii o kapacitě 93,4 kWh dobít za pouhých 22 minut, high-tech adaptivním vzduchovým podvozkem, volitelným off-road paketem, jenž dokáže dle potřeby auto přizvednout až o 30 mm, a pohonem všech čtyř kol.
Zásadním rozdílem je však velký zavazadlový prostor o velikosti více než 1 200 litrů při sklopených sedačkách. Základní objem zavazadelníku pak činí 446 litrů, zatímco původní sportovní verze disponovala jen 366 litry, respektive 407 litry u méně výkonných modelů. Celkově tak jde o nárůst o 39 litrů, přístup do kufru je pak nyní výrazně praktičtější. Zvětšil se i prostor nad hlavou pro cestující vzadu o celých 4,7 cm. Přední kufr o objemu 84 litrů pak zůstal zachován, stejně tak jako zbytek výbavy auta.
Porsche nabídne Taycan „s baťohem“ ve čtyřech verzích. Na rozdíl od sedanu však všechny verze nabídnou rovnou větší baterii a zároveň pohon všech čtyř kol.
„V roce 2019 jsme vyslali klíčový signál debutem našeho prvního plně elektrického sportovního vozu,“ řekl Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche na světové premiéře nového, ještě všestrannějšího derivátu. „Považujeme se za průkopníky udržitelné mobility: do roku 2025 bude mít polovina všech nových vozidel, která dodáváme, elektrifikovaný pohon – buď plně elektrický, nebo hybridní s možností nabíjení. V roce 2020 mělo každé třetí vozidlo, která jsme dodali do Evropy, elektrický pohon. Budoucnost patří elektrické mobilitě. S Taycanem Cross Turismo činíme další zásadní krok tímto směrem.“
Čtyři motorizace ihned v prodeji
Verze | Výkon | Boost | Z 0 na 100 km/h | Maximální rychlost | Dojezd (WLTP) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 280 kW | 350 kW | 5,1 s | 220 km/h | 389 až 456 km |
Porsche Taycan 4S Cross Turismo | 360 kW | 420 kW | 4,1 s | 240 km/h | 388 až 452 km |
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo | 460 kW | 500 kW | 3,3 s | 250 km/h | 395 až 452 km |
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo | 460 kW | 560 kW | 2,9 s | 250 km/h | 388 až 419 km |
Novinkou u Porsche je zadní nosič až pro tři jízdní kola, který je postaven tak, že i při plném naložení můžete otevírat zadní víko kufru. To by však nebylo Porsche, aby nepřidalo ještě něco. Představilo totiž současně s autem i vysoce kvalitní elektrokola eBike Sport a eBike Cross. Ta jsou díky nadčasovému designu perfektně sladěna s novinkou Taycan Cross Turismo. Závěrem ještě můžeme sdělit cenu pro německý trh, která byla u základního modelu Taycan 4 Cross Turismo stanovena na 93 635 eur, což je v přepočtu na 2,46 milionu Kč.
Technické parametry Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 974 × 1 967 × 1 409 mm, 2 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 22,5 kWh / 100 km, dojezd: 458 km |
Cena od | 5 090 000 Kč |