Příznivá situace na trhu elektromobilů přilákala vůbec poprvé do čínské firmy Geely, vlastnící Volvo i Polestar, externí investory. Těch je celá skupina, vedená fondy Chongqing Chengxing Equity Investment Fund Partnership, Zibo Financial Holding a Zibo Hightech Industrial Investment. K nim se přidal i I Cube Capital, součást jihokorejského konglomerátu SK, spolu s řadou dalších menších investorů. Podle insideevs.com možná není částka 550 milionů USD (zhruba 12 miliard korun) konečná, zájem o další akcie ze strany externích subjektů trvá a firma Geely s nimi údajně jedná.
Firmě Polestar to má v současné přelomové době pomoci co nejrychleji obsadit trh. Zatím uvedla dva modely; exkluzivní, karbonový plug-in hybrid Polestar 1, což je vůbec jediný model značky se spalovacím motorem; všechny další už budou jezdit výhradně na elektřinu. Polestar 1, který se designem otevřeně hlásí ke své mateřské značce, je de facto kupé verzí Volva S90. Stojí zhruba čtyři miliony a byl zamýšlet jako limitovaný show car. Jenže zájem předčil všechna očekávání a vozů zřejmě nakonec vznikne více. Počínaje již vyráběných Polestarem 2 je všechno jinak. Jak už jsme zmínili, jde o čistý elektromobil a design začal budovat vlastní identitu; na první pohled v něm Volvo už nepoznáte.
V tuto chvíli už je potvrzen třetí model – extravagantní čtyřdveřové kupé Polestar Precept, jehož koncept se představil na loňském (dost možná posledním) ženevském autosalonu. Automobilka, kterou vede Thomas Ingentlath (ano, je to ten bývalý šéfdesignér Škody Auto, který navrhl Octavii II, Fabii II, Roomster a Yeti), chce „v příštích letech uvést na trh několik převratných automobilů“, přičemž by dávalo tržní logiku, kdyby tím dalším byl velký crossover nebo SUV. Každopádně automobilka za tři a půl roku své existence už stačila dokázat, že to myslí vážně. Svědčí o tom i rozšiřování nabídky pro stávající modely. Například Polestar 2 už si můžete objednat i v levnější verzi s jediným elektromotorem a menší baterií.