Už nějakou dobu platí, že Land Roveru se pod vedením indického koncernu Tata Motors daří angažovat skvělé designéry. Jejich novinky posouvají design dále a dokáží díky tomu snáze obhájit své prémiové ceny. Nejinak je tomu u nové generace Range Roveru, která právě vstupuje na trh. Pro ty největší fajnšmekry si ponechává plnotučný zážehový osmiválec, i když už bohužel nikoliv s kompresorem (jeho roli převzala dvě turbodmychadla), pro transkontinentální cestovatele zase vznětový šestiválec. A právě proto se do nabídky dostala i elektřina, aby automobilka nevykrvácela na tučných pokutách za překročené flotilové emise. Range Rover, postavený na nové platformě MLA-Flex, přichází s plug-in hybridním pohonem.
V této kategorii nečekejte žádný čtyřválec; elektromotor o výkonu 105 kW (143 k) alternuje přeplňovanému zážehovému třílitru V6 a společně pohánějí všechna kola permanentně; ovšem s možností odpojení hnacího hřídele předních kol na obou koncích. Díky baterii o velkorysé kapacitě 38 kWh brutto (31 kWh) byl čistě elektrický dojezd podle WLTP stanoven na 113 km, sama automobilka tvrdí, že v reálných podmínkách to bude kolem 75 km. A protože se předpokládá skutečně každodenní využívání, nechybí kromě AC nabíjení 7,2 kW ani stejnosměrné 50 kW, s jehož pomocí se baterie nabije za necelou hodinu. Vůz by tedy v krajním případě šlo využívat i jako čistý elektromobil.
K dispozici jsou dvě výkonové verze, nahrazující někdejší V8 v atmosférické i kompresorové verzi. P440 PHEV (číslo vždy udává výkon v koních), který zrychluje z klidu na stovku za 5,6 s a P510 PHEV (5,5 s). Díky velké baterii se podařilo normovanou spotřebu WLTP v obou případech udržet pod jedním litrem na 100 km a tomu odpovídají i emise CO2 19, respektive 20 g/km. Slabší začíná na částce 3 543 317, silnější pak 3 973 864 Kč. Kdo by nechtěl PHEV, může volit i MHEV (všechny diesely či zážehový šestiválec).
Kromě dlouhého seznamu extraprvků lze doplácet za linie Autobiography či First Edition, pro silnější z nich i SV. A standardní karoserii nahradit prodlouženou, či prodlouženou sedmimístnou s rozvorem delším o 200 mm. Tradičně silné jsou Range Rovery v otázkách terénních schopností a pohodlí. Tomu nahrává zdvih vzduchového pérování 510 mm, brodivost 900 mm, redukční převodovka a zároveň interiérové prvky v čele s volitelnými prezidentskými křesly ve druhé řadě, dále high-endovým audiosystémem Meridian či sadou na příležitostné venkovní posezení na rozkládacích sedátkách pod vyklopeným zadním víkem.