Na sociální síti X se před pár dny objevily nové informace ohledně autonomní Tesly Cybercab. Převratné elektrické vozidlo určené do světa taxi služeb má změnit celý trh s veřejnou přepravou osob a nyní se dozvídáme poměrně zásadní informace o jeho technice. K vozu se vyjádřil akcionář Tesly, kterým je Matthew Donegan-Ryan. Ten o novém Cybercabu hovořil se šéfem designu Tesly Franzem von Holzhausenem a viceprezidentem pro konstrukci vozidel Larsem Moravym. Díky tomu již víme, že ať se stane cokoliv, Tesla nikdy nevyrobí model Cybercab s volantem a pedály. Tyhle prvky prostě nejsou pro Cybercab ani připraveny a jeho konstrukce to nedovoluje.
🧵Big Tesla Cybercab photo dump thread 🪡
— Matthew Donegan-Ryan (@MatthewDR) October 11, 2024
PLUS more details from @larsmoravy and @woodhaus2:
- There are no plans to make a Cybercab with a steering wheel and pedals (demand for the Robotsxi version will essentially be unlimited). pic.twitter.com/RGdf6NgovJ
Po stránce designu se nesmíme divit, že stejně jako Cybertruck, i Cybercab nedostane logo Tesly. Tento vůz je tak specifický, že i přes absenci loga kdekoliv na karoserii si jej nikdo nesplete. Ve srovnání s velkým elektrickým pick-upem pak nebude autonomní Tesla vybavena ocelovými pláty karoserie. Máme čekat klasickou karoserii, která využije různé jiné úspornější materiály. Nemalou úsporu přináší indukční nabíjecí systém, který bude vyžadovat méně materiálu a kabeláže. V kabině se majitelé vozu musí spokojit s tím, že kromě velké dotykové obrazovky tam najdou maximálně tři fyzická tlačítka. To nejdůležitější ale přichází teprve nyní.
Podle vedoucích zástupců značky Tesla jsou všechny aktuální modely, které jsou vybaveny hardwarem 3 nebo 4, schopny bez jakýchkoli hardwarových úprav fungovat jako robotaxi. Tato informace doslovy vyráží dech, protože dosud byly evidovány problémy se systémem Autopilot. Dokonce se objevil i názor, který tvrdí, že Tesla Model 3 z roku 2018 s hardwarem 3 by mohla fungovat jako robotaxi, a to bez jakýchkoliv dalších úprav. Tesla Cybercab tak vlastně přináší něco, co Tesla skrytě uměla nabídnout již šest let dozadu.
Jak fdrive prohlásilo, stane se do konce roku nejčtenější server o e-autech na světě. Očekává se, že v lednu koupí carwow a v únoru převezme kanál Bjorna Nylanda. Stane se tam vlastně monopolem na poli informací o EV.
Od fabulace, přes očekávání k jasnému prohlášení faktu - Elonova metoda :-)