Evropský parlament ve středu 13. 3. schválil podle ACEA finální podobu emisní normy Euro 7, která je širokým kompromisem mezi původními, drakonickými požadavky Evropské komise a naopak soustředěným odporem automobilek i koalice zemí EU se stejným smýšlením, kterou vedlo Česko a jejímiž členy byly ještě Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko. Výsledná norma je vstřícná k výrobcům osobních automobilů, kteří jsou vesměs finančně vyčerpaní urychleným přechodem na elektromobilitu, a ponechává povolená množství sledovaných složek výfukových plynů v prakticky nezměněné výši. Navíc začne platit později oproti původnímu návrhu. Výrobci osobních aut tak budou mít 2,5 roku na přípravu.
Sedmé vydání emisní normy Euro vůbec poprvé zasáhne i do světa aut bez lokálních emisí. Začíná totiž nově sledovat také otěr pneumatik a brzdového obložení a rovnou stanovila limit 3 mg/km pro BEV, 7 mg/km pro ostatní auta a 11 mg/km pro dodávky.