Norma Euro 7 schválena. Poprvé se týká i elektromobilů

Norma Euro 7 schválena. Poprvé se týká i elektromobilů
Fotografie: fDrive.cz
  • Po dlouhých a složitých debatách schválil Evropský parlament finální verzi emisní normy Euro 7
  • Je mnohem méně přísná, než požadovaly původní návrhy a proti Euro 6 jde o minimální posun
  • Zavádí však nové typy limitů, které nově ovlivní i automobily bez spalovacích motorů

Evropský parlament ve středu 13. 3. schválil podle ACEA finální podobu emisní normy Euro 7, která je širokým kompromisem mezi původními, drakonickými požadavky Evropské komise a naopak soustředěným odporem automobilek i koalice zemí EU se stejným smýšlením, kterou vedlo Česko a jejímiž členy byly ještě Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko. Výsledná norma je vstřícná k výrobcům osobních automobilů, kteří jsou vesměs finančně vyčerpaní urychleným přechodem na elektromobilitu, a ponechává povolená množství sledovaných složek výfukových plynů v prakticky nezměněné výši. Navíc začne platit později oproti původnímu návrhu. Výrobci osobních aut tak budou mít 2,5 roku na přípravu.

Sedmé vydání emisní normy Euro vůbec poprvé zasáhne i do světa aut bez lokálních emisí. Začíná totiž nově sledovat také otěr pneumatik a brzdového obložení a rovnou stanovila limit 3 mg/km pro BEV, 7 mg/km pro ostatní auta a 11 mg/km pro dodávky.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze