Ačkoliv je nový Hummer EV elektromobilem, odkaz na jeho první generaci s označením H1 žije dál. Jak píše motor1.com, vůbec první ekologicky zaměřený Hummer by měl dle všeho produkovat nulové emise. Jenže stačí se podívat na jeho hmotnost, výkon, kapacitu baterií a rázem je vše jinak. Podle studie ACEEE, neziskové výzkumné organizace zaměřené na snižování spotřeby energií a negaci dopadů klimatických změn, není nový GMC Hummer EV tak „zelený“, jak se na první pohled zdá. Výzkum ukazuje, že může produkovat až 341 gramů CO2 na kilometr, zatímco čistě benzínový Chevrolet Malibu vypouští „jen“ 320 g CO2 na jeden ujetý km. Při tomto úhlu pohledu se sice z nového Hummeru EV stává velký znečišťovatel, avšak pořád to nemá na jeho první generaci, která na jeden ujetý kilometr vypustila do ovzduší přes 800 gramů emisí.
Získané hodnoty ale nelze brát úplně směrodatně. Organizace ACEEE totiž vše spočítala na základě průměrných emisí pro výrobu elektrické energie na území USA. S odlišným způsobem výroby elektrické energie tak může 341 gramů CO2 být čistým nesmyslem, ale i čirou realitou. I tak ale Hummer EV není zrovna ukázkou úspornosti, za což může jeho hmotnost dosahující čtyř tun. Obří terénní nástroj si zcela určitě bude nárokovat vysoký odběr elektrické energie, čemuž pomůže i výkon vrcholné verze, který dosahuje 1 000 koní. Hummer EV zkrátka zcela jistě není vozidlo šetrné k životnímu prostředí, ale právě to je jedna z mála věcí, která je zárukou toho, že se jedná o Hummer. Toto označení je odjakživa spojené s vysokou spotřebou a hlavně dovednostmi v terénu, které nabídne jen máloco z oblasti offroadů.