😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Farizon na českém trhu. Konkurence mezi elektrickými dodávkami se přiostřuje

1
Farizon na českém trhu. Konkurence mezi elektrickými dodávkami se přiostřuje
Fotografie: Farizon Auto
  • Divize Farizon má na starosti lehká užitková vozidla a patří do koncernu Geely
  • Na český trh vstupuje se dvěma modely střední a velké dodávky
  • Zaujmout chce především nadstandardní zárukou

Nadnárodní společnost AutoWallis uvádí na český trh další značku z koncernu Geely. Farizon Auto vznikla v roce 2016 a vyrábí užitková vozidla všech kategorií plus autobusy na alternativní paliva. Do Česka dorazily první dva modely, střední, tunová dodávka Farizon V6E a velká dodávka SV, neboli SuperVan.

Farizon V6E zamíří hlavně do rozvážkové služby, k čemuž jej předurčuje nízká kapacita LFP baterie CATL 42 kWh a normovaný dojezd 195 km podle WLTP (případně 265 km ve městě). Na baterii je poskytována velkorysá záruka 300 000 km a 6 nebo 8 let, poháněna jsou zadní kola, nejvyšší rychlost činí 110 km. V Česku se bude prodávat v jediném provedení, jako dvoumístný furgon se skříní 5,9 m3 a užitečnou hmotností 1 150 kg za 922 565 Kč včetně DPH. V ceně nabízí automatickou klimatizaci, vyhřívaná a odvětraná sedadla, hliníkovou ochranu podlahy ložného prostoru a ochrany bočnic i střechy, pravé posuvné dveře, zadní dvoukřídlé dveře s otevíráním o 270°, fixační systém a zadní parkovací senzory.

Větší Farizon SV míří do revíru velkých dodávek kalibru Mercedes-Benz eSprinter a nabízí moderní technologie typu řízení a brzdy po drátě. Na rozdíl od V6E bude možné jej konfigurovat, k mání je jako furgon s celkem šesti kombinacemi tří délek a tří výšek. Základní L1H1 nabídne ložný prostor 6,9 m3, největší L3H3 pak 13 m3. Poháněna jsou naopak přední kola, nejvyšší rychlost činí 135 km/h. Na výběr je celkem pět kapacit baterií LFP i NMC od 49 do 106 kWh s normovaným dojezdem WLTP 200–359 km. Záruka na baterii je skromnější - 200 000 km/8 let, vůz však nabízí útulný interiér s podobnou výbavou, jako V6E, přidává však například vyhřívaný kožený volant či konektivitu Android Auto.

Ceny startují na částce 1 234 169 Kč za L1H1 s baterií 49 kWh, případně 1 320 285 Kč se sadou 67 kWh, nebo 1 419 021 Kč s kapacitou 83 kWh. Ta je standardem pro provedení L3H3 za 1 629 144 Kč, největší baterie 106 kWh pak zvýší cenu na 1 752 564 Kč. Přidává se i dlouhý seznam příplatkové výbavy. Z ní jmenujme například V2L, možnost otevírání zadních dveří o 270°, plnohodnotnou rezervu, tažné zařízení, vyhřívané čelní sklo či mrazící soupravu ložného prostoru. Všechny ceny jsou včetně DPH.

Servis zajišťují střediska v Praze a Ostravě, náhradní díly jsou zaváženy z centrálního skladu v Maďarsku.