Dacia jako automobilka, která by mohla poměrně razantně zamíchat s trhem elektromobilů v Evropě? Možná se vám to zdá poněkud divné, ale opak je pravdou. Dacia ve spolupráci s Renaultem v minulosti představila elektromobil pro indický trh, jak píše i auto.pravda.sk.
V čem je elektromobil s logem Dacie (Renaultu) tak jedinečný? Jak se u nás říká, peníze jsou až na prvním místě. Elektromobil od Dacie by v Evropě mohl stát okolo deseti tisíc eur, tedy necelých 260 tisíc korun. To je cena, na kterou se nedostane ani Škoda Citigo iV či jiný malý elektromobil. Tento model měl úspěch, a tak se později začal prodávat také v Brazílii a Číně, někde jako vůz od Dacie, jinde zase jako Renault.
Samozřejmě nemůžete chtít technologie, jako má Tesla. V útrobách je baterie, která zvládne na jedno nabití pohánět vůz až 271 kilometrů dle starého cyklu NEDC. Elektromotor má však výkon pouze 32 kW. Ve výsledku na popojíždění po městě nebo kratší vzdálenosti za prací může jít o dostačující volbu, což dokresluje i maximální rychlost 105 km/h.
Jestli vůbec a kdy se na evropský trh tento elektromobil, který se prodává v Číně pod názvem City K-ZE, dostane, nevíme. Pokud by se však cena opravdu pohybovala okolo 10 tisíc eur, mohlo by jít o zajímavý vůz.
Schvalne jestli vas trkne co je spatne:
“ V útrobách je baterie, která zvládne na jedno nabití pohánět vůz až 271 kilometrů dle starého cyklu WLTP.´
A jestli to porad nevidite tak tu vetu porovnejte s informacemi pod uvodnim obrazkem...