Elektrifikace se začíná dotýkat ponorek. U-Boat Worx představuje nové modely NEXUS

Elektrifikace se začíná dotýkat ponorek. U-Boat Worx představuje nové modely NEXUS
Fotografie: U-Boat Worx
  • Řada NEXUS vydrží pod vodou až 18 hodin
  • O energii se stará 62kWh baterie
  • Nechybí luxusní výbava a 10 vrtulí

Výrobce plně elektrických ponorek U-Boat Worx oznámil nejnovější sérii ponorek s názvem NEXUS. Nové typy podvodních plavidel nabízejí 7 až 8 míst a napájeny jsou lithium-iontovými bateriemi. Jak píše electrek.co, pod vodou každý z modelů vydrží až 18 hodin. Výhodou nových ponorek NEXUS je hlavně to, že zajistí ekologicky šetrnější průzkum oceánů a také jejich design i výbava přitom patří ke špičce segmentu. U-Boat Worx je holandský výrobce ponorných lodí, který se dostal na trh již v 80. letech minulého století. Společnost je nyní jedním z hlavních lídrů v oboru stavění elektrických ponorek. Její služby přitom využívají i různé armády, výzkumné ústavy a turistické společnosti. Od roku 2017 prodal U-Boat Worx přes 20 plavebních ponorek soukromým zákazníkům, letoviskům a výletním linkám. U-Boat Worx aktuálně nabízí 6 různých sérií ponorek a všechny jsou elektrické.

Řada NEXUS se skládá ze dvou standardních modelů elektrických ponorek nabízejících pohodlné ponory pro 6 až 7 cestujících + pilota. Podle U-Boat Worx poskytují obě verze o 25 % více vnitřního prostoru než konkurenční ponorky a mohou se ponořit až do hloubky 200 metrů. Ponorky řady NEXUS se naplno nabijí za 6 až 8 hodin, přičemž baterie dosahuje kapacity 62 kWh. Zajímavá je také výbava, potažmo pohon. Ten obsahuje čtyři 6,4kW boční vrtule, dále čtyři 6,4kW horizontální vrtule a vše zakončují dvě vertikální vrtule o výkonu 2 × 6,4 kW. Díky tomu je zajištěna schopnost manévrovat jakýmkoli směrem bez kompromisů.

Ve výbavě přitom nechybí „XXL“ vstupní poklop pro cestující, který je největší, jaký kdy byl zabudován v ponorce podobné velikosti. Pasažéři mají k dispozici otočné uspořádání sedadel, aby měli nejlepší výhled bez ohledu na směr, kterým se ponorka pohybuje. Potápěčské nádrže jsou ukotveny na vrchu ponorky a ponorky jsou optimalizovány pro spouštění a vypouštění jak z místa, tak z lodi. Nechybí ani strategicky umístěná madla, která pomáhají cestujícím dostat se na palubu ponorky zcela bezpečně a bez většího úsilí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze