Cupra si vzala el-Born do parády a navlékla ho do sportovního dresu

Cupra si vzala el-Born do parády a navlékla ho do sportovního dresu
Fotografie: seat-mediacenter.com
  • O SEATu el-Born mnozí tvrdili, že se příliš podobá Volkswagenu ID.3, nyní se však ubírá vlastním směrem pod taktovkou společnosti Cupra
  • Cupra vdechla vozu sportovní geny a nejspíše ho opatří druhým elektromotorem
  • Na finální verzi se budeme moci těšit v příštím roce

SEAT el-Born se světu ukázal poprvé na loňském autosalonu v Ženevě. Tehdy šlo o pouhý koncept, u kterých je zvykem, že po cestě k produkční verzi se z pohledného a novinkami překypujícího skvostu často stane jeho seschlá a vyhaslá verze, ve které se jen těžko dá dohledat původní půvab. Nicméně včera představená verze el-Bornu je přesným protikladem těchto zvyklostí a vůz, který do teď mnozí přirovnávali k převlečenému Volkswagenu ID.3, se ubral vlastní cestou.

Cupra je španělská společnost, která se vyklubala ze sportovní divize automobilky SEAT patřící do koncernu Volkswagen. Seat-mediacenter.com popisuje, jak si na el-Born Cupra posvítila a zahalila ho do svého typického kabátu, nebo spíše dresu, jelikož u Cupry se z každého průměrného cvalíka stane vysekaný sportovec tělem i duší. El-Born má snížený podvozek, v interiéru naleznete několik sportovních prvků včetně sedaček, plochy potažené alcantarou, matného laku a typicky zlatavě hnědých prvků karoserie. A když je řeč o duši, podvozek bude vybaven inteligentním dynamickým šasi vyvinutým v rámci platformy MEB právě pro el-Born. Kombinuje sportovní jízdní výšku vozu se systémem, který se automaticky přizpůsobuje jakýmkoli podmínkám a nabízí vynikající úroveň dynamiky jízdy.

Španělé toho zatím mnoho neprozradili. Co ovšem víme, je pár čísel, která naznačují, že se bude hodně na co těšit. Začneme asi tou nejlákavější číslicí 2. Sdělené informace totiž naznačují, že vůz bude nejspíše vybaven hned dvojicí elektromotorů, namísto jednoho, jak tomu bylo u verze představené SEATem. Číslice 82 značí počet kWh v akumulátoru a hodnota 500 zase počet km, které s el-Bornem nebude problém urazit. Další zajímavá hodnota je 2,9 – ta prozrazuje zrychlení z 0 na 50 km/h. Poslední známá čísla jsou 260 a 30, čímž je prozrazen dojezd v km po třiceti minutách nabíjení. Také víme, že se vůz bude vyrábět v závodě v Zwickau v Německu a že finální podoba vozu bude zákazníkům představena až v příštím roce.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze