BMW i8 nyní umí obsloužit nahoře bez. Navíc téměř zdvojnásobilo kapacitu baterie

BMW i8 nyní umí obsloužit nahoře bez. Navíc téměř zdvojnásobilo kapacitu baterie
  • Výkon se zlepšil o 12 koní na celkových 372
  • Dojezd na elektrickou energii je nyní až 55 kilometrů

BMW i8 bylo takovým miláčkem redakce. Nenabízí sice supersportovní zážitek, přitahuje ale zraky okolí víc než dort na odtučňovacím táboře pro děti. Jde o extrémně rychlý balíček technologií, který navíc uveze až 4 pasažéry. Máme ho ale rádi nejen díky našlapaným technologiím, ale také díky plug-in hybridnímu pohonnému ústrojí, které nabízí výkon 360 koní a zároveň spotřebu dieselového hatchbacku.

BMW i8 Roadster

Teď ale přichází nová i8 doplněná o sexy roadster. Ta nabízí elektricky ovládanou plátěnou střechu s dalšími úložnými prostory v interiéru. Střecha se prý otevře nebo zavře téměř neslyšitelně během 15 sekund, a to do rychlosti až 50 km/h. Problém je ale se zavazadlovým prostorem. Roadster nabízí směšných 88 litrů zavazadelníku. Kabelku naštěstí můžete dát do prostoru mezi složenou střechou a sedadly řidiče a spolujezdce, tam vzniká dalších přibližně 100 litrů úložného prostoru.

BMW i8 Roadster (2018)

Rozměry4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 595 kg
Výkon275 (170 + 105) kW
Baterie11,6 kWh, Mennekes
Dojezd55 km (WLTP)

Otevřením střechy se zadní okno automaticky přizvedne přibližně o 30 mm, což supluje běžnou větrnou clonu a omezuje větrné turbulence uvnitř kabiny, díky čemuž spolujezdkyně nepřijdou o své peníze vynaložené za kadeřníka. Výšku zadního okna může řidič stiskem tlačítka nastavit a tím podle potřeby regulovat proudění vzduchu.

BMW i8 Coupé

Pohon opět zajišťuje 1,5litrový tříválec a elektromotor, který nyní dostane mnohem více prostoru. Díky vylepšené technologii eDrive výrazně vzrostl počet jízdních situací, kdy je za pohon automobilu zodpovědný výhradně elektrický motor. Naproti tomu spalovací motor se dostává ke slovu pouze ve chvíli, kdy vůz prudce zrychluje, a při klidném stylu jízdy se mnohem častěji znovu vypíná.

Zvýšení práce elektromotoru by se nemohlo obejít bez zvýšení kapacity baterie. Kapacita vzrostla ze 7,1 na 11,6 kWh. Díky tomu elektrický dojezd vzrostl na 53 kilometrů pro Roadster a až 53 kilometrů pro klasické kupé. Nové uspořádání článků ale dokonce umožňuje zvýšit maximální výkon elektromotoru o 12 koní na konečných 143, což umožňuje ještě lepší odezvu na plyn a také dynamiku. Finální výkon tedy nyní poskočil z 360 na 372 koní. Coupé na stovku zrychlí za 4,4 vteřiny a zastaví se na elektronicky omezených 250 km/h, což je stejná hodnota jako v případě Roadsteru, který však kvůli vyšší váze zrychlí o 0,2 vteřiny pomaleji.

Pečlivě jsme porovnali parametry klasického kupé a roadsteru a moc rozdílů jsme nenašli. Auta jsou stejně velká, roadster je pouze o 2 milimetry nižší. Ubrání střechy ale přidalo 60 kilogramů hmotnosti kvůli vyztužení karoserie. Zákazník ale pravděpodobně nejvíc pozná rozdíl zavazadlového prostoru 88 litrů v roadsteru versus 154 litrů v klasickém kupé. U obou vozů je pak stejně malá nádrž pouze na 30 litrů paliva, avšak připlatit si můžete alespoň za 42.

Kdy oba modely přijedou na trh zatím nevíme. Cenovka klasického kupé by měla zůstat stejná, zatímco Roadster si nejspíš BMW nechá proplatit. Můžeme připomenout, že nyní kupé přijde na zhruba 3,6 milionů korun. Uvidíme, jestli se tentokrát opět nechá zlákat i Česká policie.

BMW i8 Coupe

Rozměry4 689 × 1 942 × 1 293 mm, 1 535 kg
Výkon275 (170 + 105) kW
Baterie11,6 kWh, Mennekes
Dojezd55 km (WLTP)

Zdroj: press.bmwgroup.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze