Volkswagen v Hamburku testuje několik e-Golfů s autonomním řízením úrovně 4

Volkswagen v Hamburku testuje několik e-Golfů s autonomním řízením úrovně 4
  • Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní řízení, ať už pro přepravu osob, anebo zboží
  • V Hamburku se buduje devítikilometrová zkušební trasa pro autonomní jízdu

Koncern Volkswagen testuje automatizovaná vozidla ve veřejném městském provozu v Hamburku. Automobilka tak poprvé zkouší automatizovanou jízdu úrovně 4 za reálných podmínek německého velkoměsta. Flotila pěti vozidel e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu.

Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou.“

Volkswagen e-Golf (2017)

V Hamburku vzniká devítikilometrová zkušební trasa pro automatizovanou jízdu a síťové připojení. Kompletně má být dokončená v roce 2020. Hamburk také postupně vybavuje semafory technikou pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou.

Elektromobily e-Golf, upravené divizí výzkumu koncernu Volkswagen, disponují jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a 14 kamerami. Při pravidelných zkušebních jízdách, které trvají obvykle několik hodin, je přenášeno až 5 GB dat za minutu. K jejich zpracování je využíván výpočetní výkon 15 laptopů v zavazadlovém prostoru elektromobilu e-Golf.

Volkswagen e-Golf (test)

Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní přepravu zboží a osob ve veřejném prostoru. To přispěje k trvalému zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti silničního provozu. Autonomní jízda ve veřejné silniční síti bez pojistky v podobě řidiče za volantem vyžaduje ovšem také změnu legislativního rámce a vybudování nezbytné infrastruktury.

A jak to vlastně je s autonomním řízením? Dělí se hned do několika úrovní, a to:

  • Úroveň 1:
    Asistovaná jízda, např. ACC (adaptivní tempomat)

  • Úroveň 2:
    Částečně automatizovaná jízda, např. Travel Assist (kombinace adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu)

  • Úroveň 3:
    Rozsáhle automatizovaná jízda, např. asistent pro jízdu v dopravní koloně

  • Úroveň 4:
    Zcela automatizovaná jízda, např. systém pro zaparkování v parkovací budově

  • Úroveň 5:
    Autonomní jízda, např. přeprava zcela bez řidiče

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze