Lexus RX 450h L
test

Lexus RX 450h L

Luxusní hybridní společník pro sedm
3
  • Model RX 450h je nejprodávanějším Lexusem na světě
  • Nyní se dočkal sedmimístné varianty s označením 450h L
  • SUV je k dostání pouze jako hybrid s celkovým výkonem 313 koní

Lexus RX 450h má na svém kontě po více než 20 letech existence přes 2,7 milionu prodaných kusů. I přes tento úspěch některým zákazníkům, zejména v USA, na RX vadila jedna věc – toto SUV převezlo jen pět osob. Lexus nářky vyslyšel a letos nabídl i variantu pro přepravu až sedmi pasažérů. Je o významných 110 mm delší než základní provedení. Spolu s natažením došlo i k mírnému navýšení karoserie o 15 mm.

Technické parametry Lexus RX 450h L

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 000 × 1 895 × 1 700 mm, 22 015 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon313 (262 + 68) koní, toč. moment: 474 Nm
Baterie2 kWh
SpotřebaKombinovaná: 0 kWh / 100 km
Infotainment? displej
Cena2 030 000 Kč

Dokonalé odhlučnění a komfort na palubě

Ticho uvnitř je opravdu dokonalé. Lexus vše podřizuje tomu, abyste se zde cítili opravdu dobře. Taková ventilace sedaček funguje podle toho, jak je venku velké teplo a zároveň podle toho, jak si nastavíte klimatizaci. Sedadla jsou čalouněná kůží a i další materiály patří k tomu nejlepšímu, co si v automobilovém světě můžete koupit. Lexus RX 450h je i ve standardní výbavě velmi dobře vybaven.

Osvědčený hybrid

Prodloužená verze je k dispozici pouze v jediné motorizaci – jako hybrid s označením 450h. Jedná se o kombinaci 3,5litrového atmosférického benzinového šestiválce a dvou elektromotorů. Výkon činí 262 koní a elektromotor umístěný vpředu má maximální výkon 167 koní. Zadní elektromotor umá pracovat také jako generátor, tedy vyrábět energii pro baterii. Maximální kombinovaný výkon celé pohonné soustavy je dle automobilky 313 koní.

Elektromotory pohání maličká baterie o kapacitě 2 kWh. RX 450h není plug-in hybrid, takže se baterie nabíjí pouze pomocí spalovacího motoru a pomáhá těžkému Lexusu zejména při rozjezdech ve městě. Jenže mimo město už elektřina nestačí a musí do práce nastoupit také šestiválec. A spotřeba roste. Není problém se snadno přehoupnout přes 10 l / 100 km. Během našeho týdenního testování se spotřeba ustálila na 9 litrech na sto kilometrů, což není špatné číslo. Nutno ovšem dodat, že jsme si spíše užívali klidnou jízdu a nenutili hybridní soustavu k nějakým sportovnějším výkonům. K tomu ostatně RX 450h L není primárně určen. Na středové konzoli sice je přepínač jízdních režimů s režimy Sport a Sport +, ale po chvilce zjistíte, že se Lexus cítí nejlépe v režimu Comfort. V obou sportovních režimech získáte rychlejší odezvu plynového pedálu a ztuhlý posilovač řízení. Převodovka motor ale vytáčí zbytečně do vysokých otáček a přijdete tak o onen komfort a ticho na palubě.

Zadní dvě sedačky spíše pro děti

A jak je na tom zavazadlový prostor? Ten se zvětšil o celých 44 Litrů. Se sklopenou třetí řadou sedadel se tak dostanete až na 652 litrů. Ve chvíli, kdy sklopíte i zadní řadu sedadel, tak máte k dispozici 1 656 litrů pro vaše zavazadla. Poměrně dost prostoru najdete i ve druhé řadě sedadel. Sedák druhé lavie je však na můj vkus poměrně nízko a to i přesto, že ho Lexus posadil o něco výše než v případě pětimístného Lexusu RX. A jak je na to mtřetí řada sedadel? Záleží jaké jste postavy, ale všeobecně bych doporučil na třetí řadu posílat především děti, kteří si mohou odložit i svůj nápoj díky držákům nápojů a k dispozici mají i klimatizaci.

Zaostřeno na trh v USA

Sedmimístné provedení Lexus RX 450h je primárně určeno pro americký trh. Právě zde je po velkých SUV, které pojmou celou rodinu, velká poptávka. Hodí se pro všechny, kteří nechtějí řešit příplatkovou výbavu, netouží po individualizaci interiéru a zárověn chtějí mít na své cesty komfortní svezení a mít v garáži auto se zajímavým desginem. Pro našince je limitující nemožnost výhodnějšího parkování na modrých zónách v Praze za stokorunu ročně. RX 450h L je sice hybrid, ale bohužel nesplňuje limit výkonu spalovacího motoru daný vyhláškou. Ta stanoví maximální výkon 125 kW a Lexus má pod kapotou spalovací motor o výkonu 193 kW.

Cena opravdu „Lexusní“

Lexus RX 450h L si můžete pořídit i na operativní leasing, jak najdete v tabulce níže. Jsou spočítány na délku pronájmu 48 měsíců a roční nájezd 15 tisíc kilometrů. K dispozici jsou však i jiné varianty pronájmu. V případě koupě vás základní verze vyjde na bezmála dva miliony korun.

Výbava Leasing (Kč s
DPH měsíčně)
Běžná cena
(Kč s DPH)
Akční cena
(Kč s DPH)
Executive 24 999 2 030 000 1 780 000
Executive Plus 25 599 Kč 2 080 000 1 830 000
Luxury 30 999 Kč 2 375 000 2 075 000