Lexus RX 450h L
test

Lexus RX 450h L

Luxusní hybridní společník pro sedm
3
  • Model RX 450h je nejprodávanějším Lexusem na světě
  • Nyní se dočkal sedmimístné varianty s označením 450h L
  • SUV je k dostání pouze jako hybrid s celkovým výkonem 313 koní

Lexus RX 450h má na svém kontě po více než 20 letech existence přes 2,7 milionu prodaných kusů. I přes tento úspěch některým zákazníkům, zejména v USA, na RX vadila jedna věc – toto SUV převezlo jen pět osob. Lexus nářky vyslyšel a letos nabídl i variantu pro přepravu až sedmi pasažérů. Je o významných 110 mm delší než základní provedení. Spolu s natažením došlo i k mírnému navýšení karoserie o 15 mm.

Technické parametry Lexus RX 450h L

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 000 × 1 895 × 1 700 mm, 22 015 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon313 (262 + 68) koní, toč. moment: 474 Nm
Baterie2 kWh
SpotřebaKombinovaná: 0 kWh / 100 km
Infotainment? displej
Cena2 030 000 Kč

Dokonalé odhlučnění a komfort na palubě

Jen co nasednete a zavřete za sebou dveře, okolní svět přestane existovat. Ticho uvnitř je dokonalé. Všechno funguje jemně a automaticky tak, aby vám na palubě bylo co nejlépe, včetně ventilace sedaček – podle toho, jak moc je venku vedro a jak si nastavíte klimatizaci, zapíná automatika ventilaci předních sedadel. Ta jsou, stejně jako v podstatě vše na co sáhnete, čalouněná velmi jemnou kůží. RX stejně jako jiné Lexusy využívá ty nejvybranější materiály, které jsou navíc parádně zpracované. Lexus RX 450h L je už ve standardu skvěle vybavený.

Osvědčený hybrid

Prodloužená verze je k dispozici pouze v jediné motorizaci – jako hybrid s označením 450h. O pohon se tedy stará známá soustava složená z benzinového šestiválce o objemu 3,5 litru, dvou elektromotorů a elektronicky řízené převodovky s plynule měnitelným převodem CVT. Výkon dosahuje 262 koní (193 kW). Silnější elektromotor vpředu má maximální výkon 167 koní (123 kW). Elektromotor pohání zadní kola podle potřeby, neboť hybridní RX není stálá čtyřkolka. Zadní elektromotor dokáže fungovat také jako generátor energie k dobíjení baterie. Když se vůz pohybuje v režimu rekuperačního brzdění, poskytuje až 68 koní (50 kW). A protože výkony všech prvků soustavy nelze jednoduše sčítat, musíme se spolehnout na to, co uvádí Lexus, tedy že celkový výkon hybridního ústrojí činí 313 koní (230 kW).

Elektromotory pohání maličká baterie o kapacitě 2 kWh. RX 450h není plug-in hybrid, takže se baterie nabíjí pouze pomocí spalovacího motoru a pomáhá těžkému Lexusu zejména při rozjezdech ve městě. Jenže mimo město už elektřina nestačí a musí do práce nastoupit také šestiválec. A spotřeba roste. Není problém se snadno přehoupnout přes 10 l / 100 km. Během našeho týdenního testování se spotřeba ustálila na 9 litrech na sto kilometrů, což není špatné číslo. Nutno ovšem dodat, že jsme si spíše užívali klidnou jízdu a nenutili hybridní soustavu k nějakým sportovnějším výkonům. K tomu ostatně RX 450h L není primárně určen. Na středové konzoli sice je přepínač jízdních režimů s režimy Sport a Sport +, ale po chvilce zjistíte, že se Lexus cítí nejlépe v režimu Comfort. V obou sportovních režimech získáte rychlejší odezvu plynového pedálu a ztuhlý posilovač řízení. Převodovka motor ale vytáčí zbytečně do vysokých otáček a přijdete tak o onen komfort a ticho na palubě.

Zadní dvě sedačky spíše pro děti

Zavazadlový prostor se zvětšil až o 44 litrů oproti klasické verzi RX 450h na 211 litrů. Se sklopenou třetí řadou sedaček pak může pojmout až 652 litrů a pokud sklopíte i druhou řadu sedadel, pak naroste na luxusních 1 656 litrů. Dostatek prostoru je také ve druhé řadě sedadel, byť místo pro kolena samozřejmě ovlivňuje poloha posuvné lavice , u níž lze polohovat i její opěradlo. Sedák je však uložen poměrně nízko, přestože jej konstruktéři umístili o něco výše než ve výchozím pětimístném RX, aby uvolnil místo pro chodidla cestujících zcela vzadu. U třetí řady sedaček už ovšem nelze doporučit cestování větším dospělým. Dostatek pohodlí zde najdou děti, maximálně pak osoby menšího vzrůstu. Třetí řada sedadel je snadněji přístupná díky posuvným prostředním sedadlům. Potěší tu ale dvojice držáků na nápoje mezi sedačkami nebo výdechy třízónové klimatizace.

Zaostřeno na trh v USA

Sedmimístné provedení Lexus RX 450h je primárně určeno pro americký trh. Právě zde je po velkých SUV, které pojmou celou rodinu, velká poptávka. Hodí se pro všechny, kteří nechtějí řešit příplatkovou výbavu, netouží po individualizaci interiéru a zároveň vyznávají komfortní svezení a originální vzhled. Pro našince je limitující nemožnost výhodnějšího parkování na modrých zónách v Praze za stokorunu ročně. RX 450h L je sice hybrid, ale bohužel nesplňuje limit výkonu spalovacího motoru daný vyhláškou. Ta stanoví maximální výkon 125 kW a Lexus má pod kapotou spalovací motor o výkonu 193 kW.

Cena opravdu „Lexusní“

Lexus RX 450h L si můžete pořídit i na operativní leasing, jak najdete v tabulce níže. Jsou spočítány na délku pronájmu 48 měsíců a roční nájezd 15 tisíc kilometrů. K dispozici jsou však i jiné varianty pronájmu. V případě koupě vás základní verze vyjde na bezmála dva miliony korun.

Výbava Leasing (Kč s
DPH měsíčně)
Běžná cena
(Kč s DPH)
Akční cena
(Kč s DPH)
Executive 24 999 2 030 000 1 780 000
Executive Plus 25 599 Kč 2 080 000 1 830 000
Luxury 30 999 Kč 2 375 000 2 075 000