Běžně se v testech ze seriálu Zaostřeno na spotřebu snažím co nejvíce přiblížit běžnému stylu jízdy a vyhodnotit reálnou spotřebu daného auta. Dnes to ale pojmu trochu jinak a pokusím se dosáhnout co nejnižší spotřeby. A zkusím to u testované hybridní Hondy Jazz e:HEV.
Technické parametry Honda Jazz (2020) Comfort
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, 1 300 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 80 kW, 109 koní, točivý moment: 253 Nm |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 3,6 l / 100 km |
Cena od | 499 900 Kč |
Vyjíždím z obce Lužce a nejprve jedu do necelé 4 kilometry vzdálené Loděnice. Jedu s lehkou nohou a snažím se z unikátního hybridního systému malé, ovšem uvnitř relativně prostorné, Hondy Jazz vytěžit maximum. Jelikož mi pomáhá i terén trasy, do Loděnice přijíždím se spotřebou 2,4 l/100 kilometrů a hlavně plně nabitou trakční baterií. Tohle vypadá slibně.
Za obcí Loděnice ale přichází stoupání a energie v baterii vystačí pouze do poloviny kopce před Vráží, pak naskakuje spalovací motor. V tu chvíli ukazuje palubní počítač spotřebu krásných 1,7 litrů, ovšem během stoupání do Vráže roste i spotřeba na děsivou hodnotu téměř 3 litry na 100 kilometrů. Naštěstí ve Vráži se profil trasy opět láme a přichází klesání až do Berouna.
Na kraji Berouna ukazuje palubní počítač spotřebu 2,2 litrů na 100 kilometrů a v baterii ještě nějaká energie zbývá, i když se při klesání z Vráže nenabila úplně, protože to nebyl tak prudký kopec dolů a pro udržení rychlosti bylo potřeba občas i nějakou energii z baterie použít. Tuším ale, že když se budu snažit a dostanu z hybridního systému maximum, ještě to cestou po Berouně o desetinku srazím, přestože už tam žádné výrazné klesání není.
Naopak volím místo trasy po rovině cestu okolo berounské Městské Hory, kde musím překonat kopec a na chvíli opět přichází ke slovu spalovací motor, ale při sjezdu dolů opět přichází ke slovu režim EV a spotřeba klesá až na konečných 2,1 l/100 kilometrů. Sice jsem si musel pomoci nadmořskou výškou a znalostí hybridního systému, ale podařilo se mi dostat na hodnotu, za kterou se nemusí stydět ani plug-in hybridy. A hlavně, když si odmyslím desetinnou čárku, dostanu číslo 21, tedy rok který přichází. Na spotřebu 21 l/100 km bych se s tímhle autem asi nedostal, takže toto byla jednodušší cesta.
Toto je poslední článek roku 2020 a jménem celé redakce fDrive vám děkuji za přízeň v uplynulém roce. Do roku 2021 vám přeji vše nejlepší, hlavně zdraví, kterého si po náročném roce 2020 jistě vážíme více. A věřím, že nám zachováte přízeň i v příštím roce.