HoppyGo má v současnosti kolem 40 tisíc registrovaných uživatelů. Těch, kteří ho používají, je ale samozřejmě méně. V létě vznikl spojením dvou velkých hráčů – právě HoppyGo, za kterým stojí Škoda Auto DigiLab, a SmileCar od Leo Expressu. Společně nyní vytvořili platformu, kde jednotlivci i firmy nabízí celkem přes tisíc vozů, mezi kterými si vybere každý. Ceny začínají na 370 Kč za den, pokud se spokojíte například s 13 let starým Renaultem Thalia. Na opačné straně spektra pak najdete třeba Aston Martin DB9, Mercedesy třídy S nebo dokonce americké limuzíny Lincoln. Zde se ceny za pronájem pohybují mezi 5 a 10 tisíci za den.
HoppyGo je tak zajímavou platformou jak pro ty, kteří nemají vlastní auto a právě „alespoň nějaké“ potřebují, tak pro ty, kteří hledají reprezentativní limuzínu na omezený čas, anebo pro ty, kteří si chtějí vyzkoušet elektromobil. V HoppyGo jsou pravidelně dostupné vozy Tesla Model S (cca 5 tisíc Kč za den), BMW i3 (2 tisíce Kč za den) nebo Fiat 500e (1 500 Kč za den).
Užitečnou novinkou jsou pak vozy zařazené do kategorie Business. Ty jsou novější, reprezentativní a určené zejména firemní nebo náročné osobní klientele. U některých zápůjček je i možnost odpočtu DPH, což opět cílí zejména na firmy.
A jak celá služba funguje? Registrace je poměrně rychlá, i když je potřeba sdělit poměrně hodně údajů, a lze ji provést jak na webu, tak v aplikaci HoppyGo pro Android nebo iOS. Tato cesta se osvědčila jako rychlejší v případě, že nemáte v počítači nebo v cloudu uložené naskenované své doklady. Občanský a řidičský průkaz totiž musíte v průběhu registrace nahrát také, v telefonu je jednoduché jej i jen vyfotit. Pak musíte přidat kartu a pokud projdete skóringem, do 24 hodin si můžete půjčit vaše první auto.
To probíhá skutečně jednoduše. Aplikace i web jsou udělány dobře a auta si můžete filtrovat podle typu paliva, karoserie, ceny nebo vzdálenosti. Myslete na to, že jde o sdílení mezi lidmi, a většinou tak budete chtít půjčit auto od někoho, kdo je blízko vás. Někteří majitelé jsou také ochotni přistavit auto na jiné místo, avšak tam už záleží na domluvě.
Pokud bydlíte v Praze, budete si užívat. V nabídce zde jsou desítky aut a vybere si každý. Ve krajských městech jsou vidět spíše jednotky nabídek, mimo ně však většinou nic. Pro mimopražské může být právě toto kámen úrazu. Ne všechna zajímavá auta jsou ale jen v Praze – například jedna z Tesel je i v Brně. U každého auta si můžete také prohlédnout informace o majiteli, včetně průměrné doby, do které vám na poptávku odpoví, a samozřejmě také jeho hodnocení a kolik pronájmů už absolvoval. Samozřejmě si můžete prohlédnout také informace o autě včetně fotogalerie a cen. Zamrzí že v případě mobilní aplikace pro Android mají fotky velmi nízkou kvalitu a auto na nich není pořádně vidět, přitom na webu jsou fotky mnohem kvalitnější. Ostatně celá Android aplikace by si zasloužila modernější háv, ale na tom se už údajně pracuje.
HoppyGo – Předání auta
Obecně platí, že čím delší dobu zápůjčka trvá, tím je nižší denní půjčovné. V ceně je většinou i nájezd 200 km denně a vždy i základní pojištění s 10% spoluúčastí a 24/7 asistenční službou. Je možné si ale vybrat Premium pojištění s 5% spoluúčastí, u kterého platíte příplatek za každý den (řádově nižší stokoruny denně dle ceny vozu). A nechybí ani možnost pojištění odpovědnosti za škodu.
Když si auto vyberete a rezervujete, musíte počkat na odezvu od majitele, než vám na poptávku odpoví. Stejně jako u Airbnb to může trvat jen několik vteřin, ale i hodiny či celý den. Z naší zkušenosti proběhlo prvotní potvrzení většinou do několika málo hodin. U některých nabídek ale najdete ikonku značící okamžitou rezervaci – zde nemusíte čekat na odpověď majitele a pronájem je v daný termín rovnou potvrzený.
HoppyGo má vestavěný chat, který se hodí. Majitel vám může například napsat, že je pronájem možný, ale místo vrácení v neděli večer je to možné až v pondělí ráno. Dobu vyzvednutí a vrácení jsme ostatně museli u každé naší zápůjčky upravovat i my a místo 3 dnů vám tak systém napočítá například dny 4, i když už reálně auto nevyužíváte a jen čekáte, až si ho majitel bude moci převzít.
HoppyGo je ideální platformou se zajímavou nabídkou i cenami a hlavně funguje dobře.
Předání auta probíhá na smluveném místě a velmi důležitá je k němu mobilní aplikace. Ta vás totiž provede celým procesem zápůjčky. Auto je totiž potřeba přímo v aplikaci z několika úhlů i v interiéru vyfotit a zaznamenat stav kilometrů i nádrže. Majitel pak jen vše ve svojí aplikaci potvrdí, předá vám klíčky a můžete vyrazit. V HoppyGo zároveň nepoznáte, zda za zápůjčkou stojí skutečně fyzická osoba nebo firma. Může vás tak čekat překvapení, když vás navigace nasměruje do továrních hal na okraji Prahy, kde sídlí firma spravující firemní flotilový park. Tak jako nás.
My jsme si zkusili půjčit dvě auta vyšší třídy – Mercedes třídy E a Volvo V90 – a vše proběhlo na jedničku s hvězdičkou. Snadno probíhá i vrácení, u kterého je opět nutné auto nafotit a vše zaznamenat. A nezapomeňte – hodnotíte jak vy majitele, tak majitel vás! Pokud tedy vrátíte auto pozdě, špinavé nebo třeba nedotankované, sníží se vám počet hvězdiček, což vás pak může v budoucnu limitovat při výběru aut od náročnějších majitelů. Ti si totiž dávají pozor na to, komu vůz půjčují.
Ať už tedy potřebujete auto na víkend či obchodní cestu, nebo si třeba chcete vyzkoušet bájnou Teslu, je HoppyGo je ideální platformou se zajímavou nabídkou i cenami a hlavně funguje dobře. Limitujícím faktorem je malá nabídka aut mimo Prahu a někdy trvá delší dobu, než se s majitelem auta domluvíte na čase a místě předání, které bude vyhovovat oběma stranám. To je ale v P2P platformách běžný jev.
Bude každopádně zajímavé sledovat novinky, které HoppyGo přinese. Novinky, které možná Čechy postupně naučí, že nemusí auto vlastnit, ale stačí si ho občas jen půjčit.