Audi Q5 55 TFSI e quattro
test

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Pan všeználek

Byla by ostuda, kdyby se Audi nezapojilo do plug-in hybridního kolotoče. Ve třídě výš malinko zaspalo, když se dieselový plug-in hybrid v Q7 moc neujal. Vozy jako Mercedes-Benz GLE i BMW X5 se přitom chytily docela dobře. Menší Q5 naskakuje na trh včas, v České republice je na trhu z německé trojice úplně první. Model Q5 nabídne brutální výkon a dynamické výkony sportovního auta.

Pokud se kouknete na papír, německá trojička je velmi podobná. Elektromotor spojený s dvoulitrovým benzinem a celkovým výkonem kolem 300 koní. Přitom dojezd se pohybuje pod hranicí 50 kilometrů. Audi na papíře vypadá nejlépe, zároveň ale bude nejdražší. Obhájí si cenu vysokým výkonem a jak dopadne teoretický dojezd v praxi?

Vzhled: krásná starší dáma

Druhá generace Q5 byla představena již v roce 2016 a začíná se to projevovat. Nová generace SUV, jako například Q8, už ale vypadá moderněji. I tak s ním ale uděláte dost parády. Naše modrá barva v kombinaci s paketem S-Line vypadá svalnatě a vozu sluší i menší kola: to berte s rezervou, jde totiž o devatenáctky. Bez problémů si ale můžete připlatit i za 21palcová.

Zvenku se toho moc nezměnilo. Plug-in hybrid vypadá velice podobně jako klasická verze se spalovacím motorem. Rozdíl je pouze v označení na pátých dveřích a v nabíjecím portu na druhé straně, než je víčko palivové nádrže. Rozměry samozřejmě zůstaly stejné, a tak máte čest s autem dlouhým 4 663 mm, širokým 1 893 mm a vysokým 1 659 mm. Dostatek místa uvnitř pak zaručuje rozvor náprav 2 819 mm. Kombinace zvýšené karoserie a plug-in hybridního pohonu se samozřejmě podepsala na váze vozu. Počítat proto musíte s 2 105 kilogramy pohotovostní hmotnosti.

Technické parametry Audi Q5 55 TFSIe

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 663 × 1 893 × 1 659 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon270 kW, 367 koní, točivý moment: 500 Nm
Baterie14,1 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 600 + 40 km
Cena od1 599 990 Kč

Technika a výbava: síly není nikdy dost

Základem pohonu je řadový čtyřválcový zážehový motor s přímým vstřikováním benzínu o objemu 1 984 cm³. Motor 2.0 TFSI dokáže vyprodukovat 248 koní a dosahuje točivého momentu 270 Nm. Elektromotor uložený mezi benzinovým agregátem a sedmistupňovou převodovkou má výkon 140 koní a točivý moment 350 Nm. Díky rozdílným výkonovým křivkám a ztrátám je pořád působivý finální výkon 367 koní a točivý moment 500 Nm.

Audi Q5 55 TFSI e quattro Mercedes-Benz GLC 300e BMW X3 30e
kombinovaný výkon 367 koní 315 koní 292 koní
zrychlení 0-100 km/h 5,3 s 6,8 s 6,1 s
dojezd na el. energii 49 km 43 km 46 km
kapacita baterie 14,1 kWh 13,5 kWh 12 kWh
cena od 1 599 990 Kč 1 465 310 Kč předpokládaná cena 1 520 000 Kč

Více než dvoutunové SUV se dokáže dostat z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 239 km/h. Spotřeba by měla být 2,1 l/100 km a dojezd podle cyklu WLTP je až 49 kilometrů. Audi však dodává, že vůz ujede více než 40 kilometrů rychlostí 135 km/h, což je maximální rychlost na elektřinu. Energii elektromotor získává ze sady lithium-iontových akumulátorů uložených pod podlahou zavazadlového prostoru. Baterie je poskládána ze 104 prizmatických článků s kapacitou 14,1 kWh při napětí 381 V.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze