Audi A3 Sportback 40 TFSI e
test

Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Na okreskách jako doma

Plug-in hybridní ústrojí už dávno nepatří do nudných příměstských vozů s velkým kufrem, ale čím dál častěji se objevuje i v zábavných a sportovně naladěných vozech s perfektním podvozkem a slušným stádem koní pod kapotou. Jedním z nich je i Audi A3 Sportback 40 TFSI e, které jsme otestovali.

Audi A3 se jako hybrid představilo už u předešlé generace e-tron, ale od tohoto přídomku bylo opuštěno, aby se hybridní modely nepletly s čistě elektrickými. A i když sdílí ústrojí s koncernovými bratranci a sestřenicemi na platformě MQB, v kombinaci s nejlepším podvozkem a nejnižší hmotností se stává nejzábavnějším společníkem do zatáček na okreskách. Ti, kterým je to ale pořád málo, nemusí zoufat, protože je ve vzduchu špetka naděje, která po vzoru koncernových vozů naznačuje, že současná verze ještě není tou nejvýkonnější.

Technické parametry Audi A3 Sportback 40 TFSI e Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 343 × 1 816 × 1 458 mm, 1 560 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 80) kW, 204 (149 + 109) koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie13 kWh
Nabíjenípalubní: 2,9 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1 l / 100 km
Cena od1 060 900 Kč

Design a zpracování

Podle mého názoru je Audi v posledních letech lídrem v oblasti designu vozů střední a vyšší střední třidy a A3 mě v mém názoru utvrzuje. Předešlé generace nijak zvlášť nevyčnívaly z davu a působily zakřiknutě, novinka ale vypadá sebevědomě a ostře. Nová velká maska chladiče přifukuje celý zbytek auta, který působí robustnější, než ve skutečnosti je. Při pohledu ze strany byl zachován ikonický kapkový design, který vám hned prozradí, o jaké auto se jedná.

V interiéru dominuje přístrojové desce 10,1" obrazovka systému MMI s lehkým vytočením směrem k řidiči. Malinko mi chyběl sekundární displej, který Audi nabízí v prémiovějších modelech. Před řidičem se nachází u Audi dobře známý virtual cockpit, který považuji za jeden z nejlepších dostupných vůbec. S bezdrátovým Android Auto nebo Apple CarPlay se ale zatím nesetkáte, jsou zde však konektory USB-C a bezdrátové Qi nabíjení. Vůz je samozřejmě možné propojit s aplikací myAudi, kde můžete sledovat průběh nabíjení, kolik ujedete km, nastavit si klimatizaci atp.

Interiér jinak působí prostorně, nabízí mnoho odkládacích prostor a je zajímavě členitý, mně se ale příliš nelíbí zpracování středového tunelu, na kterém je startování tlačítko, řadící páčka a nepochopitelně také rádiový ovladač, který se jinak standardně nachází na volantu, případně na displeji infotainmentu, navíc je celá tato platforma z lesklého plastu, na kterém je viditelný jakýkoliv otisk prstu.

Sedačky jsou z materiálu vyprodukovaného z recyklovaných PET lahví.

Sedačky jsou z materiálu vyprodukovaného z recyklovaných PET lahví. Zavazadlový prostor je uložením baterií zmenšený o 40 litrů oproti běžné verzi A3, nabízí 280 litrů a po sklopení sedaček 1 100 litrů. Na závěr bych chtěl vytknout nepříjemné pískání všech elektrických přístrojů v interiéru, které je slyšitelné pokaždé, když vůz není v pohybu.

Nahlédnutí pod kapotu

Teď už ale k pohonnému ústrojí. A3 pod kapotou ukrývá přeplňovaný čtyřválec TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, doplněný elektromotorem s maximálním výkonem 80 kW s 330 Nm. Tato dvojice dohromady zvládne 150 kW a 350 Nm, které posílá přes šestistupňovou převodovku S tronic na přední nápravu a rozpohybuje vůz z klidu na 100 km/h během 7,6 vteřiny a tachometr se zastaví až na hodnotě 227 km/h. Čistě na elektřinu zvládne Audi až 140 km/h.

Elektromotor je napájen 13kWh baterií, na kterou má Audi zvládnout dle WLTP až 67 km, reálně se ale budete pohybovat mezi 40 až 50 kilometry, což je o nějakých 20 km více než u předešlé generace. Nabíjení přes AC nabíječku zabere okolo 4 hodin při maximálním výkonu 2,9 kW

I když lidé při výběru tohoto vozu jistě upřednostní jeho agresivitu v zatáčkách a slušný výkon, tyto dynamické jízdní vlastnosti nejsou jediné, čím zaujme. A3 se díky chytré motorizaci může stát velice úsporným příměstským vozem i společníkem do města při jízdě na elektřinu. Podrobněji se na náklady spojené s užíváním podíváme v našem seriálu Zaostřeno na spotřebu, ale už nyní vám mohu říct, že si auto počínalo nad očekávání dobře, a to i při ostřejším zacházení.

Při vjíždění do vesniček na okreskách jsem se občas až vyděsil, jakou hodnotu mi tachometr ukazoval.

Jak se s ní jezdí?

Nakousl jsem jízdní vlastnosti, tak se na ně podíváme podrobněji. A3 je po generace ostrý hatchback, takže schopnost projíždět zatáčky ideální stopou je jí vlastní a i při vyšších rychlostech se nesetkáte s nedotáčivostí ani přetáčivostí. Hybridy občas mívají ve zvyku automaticky přeřazovat v zatáčkách, kde sundáte nohu z plynu, ale potřebujete udržet otáčky při výjezdu, zde jsem se s tím nesetkal a motor jde sportovní jízdě perfektně naproti. Při vjíždění do vesniček na okreskách jsem se občas až vyděsil, jakou hodnotu mi tachometr ukazoval.

Závěr

Motto Audi: „náskok díky technice“ není pouhým marketingovým výrokem, ale skutečností. Baví mě interiér, především pak infotainment, pohled z venku je také pěkný a jízdní vlastnosti, jako nabídne málokteré auto ze stejné kategorie. V průběhu testu jsem jezdil spíše delší vzdálenosti a také dost rozumně, až v posledních dvou dnech jsem začal z A3 ždímat maximum a zpětně si vyčítám, že jsem to nedělal hned od začátku, protože s ní byla skutečně zábava. Cena u hybridu začíná na 1 136 900 Kč.

Foto: Jiří Paroubek, fDrive.cz

audi-a3-sportback-40-tfsi-e
Klady
  • infotainment
  • jízdní vlastnosti
  • design
Zápory
  • pomalé nabíjení
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze