Tesla původně ve svých prvních vozech používala výhradně asynchronní střídavé motory, které jsou snadno regulovatelné a levné, avšak méně účinné. Odtud ostatně pochází i pojmenování celé automobilky – srbsko-americký vědec Nikola Tesla byl velkým propagátorem střídavého proudu a soupeřem „stejnosměrného“ Edisona. Teprve s příchodem dostupného Modelu 3 uvedla zároveň i obvyklejší synchronní provedení s permanentními magnety. A proto musela začít stejně jako ostatní výrobci používající tento princip řešit také zdroje vzácného a drahého neodymu, který je k výrobě permanentních magnetů v současné době třeba.
Jenže to je problém, který Tesla už řeší; podle elektrek.co už v letech 2017 až 2022 snížila spotřebu vzácných zemi při výrobě Modelu 3 o 25 %, ani to však nestačí. Proto naznačila, že našla cestu, jak je při výrobě permanentních magnetů zcela vyloučit. Kromě dramatického snížení nákladů na výrobu elektromotorů (ty by měly klesnout pod 1 000 USD/22 200 Kč za jednotku) se tím splní i jedna z podmínek Bidenovy administrativy k podpoře elektromobility pravící, že i suroviny by měly být domácího původu.
Tesla se na prezentaci pochlubila, že v příští generaci elektromotorů nahradí tři vzácné prvky ze zemin (s největší pravděpodobností neodym, dysprosium a terebium – nebyly specifikovány) dostupnějšími alternativami. Ty pochopitelně nespecifikovala, ale pravděpodobně by se mohla vydat cestou ferritových magnetů, po dořešení některých jejich nedostatků. Výzkum v této oblasti intenzivně běží již řadu let a automobilka se tváří, že už zná jeho výsledky. Časový horizont jsme se každopádně nedozvěděli.