PRE pokračuje v rychlé výstavbě ultrarychlých stanic a na území hlavního města tento týden oficiálně spustila další a rovnou jednu z nejrychlejších. Nachází se na strategickém místě, přímo na magistrále na ulici 5. května směrem do centra, u nového mycího centra 3P a čerpací stanice OMV. Řidiči přijíždějící do Prahy například po dálnici D1 a pokračující přes Prahu dál tak budou mít výborné místo pro ultrarychlé dobití svého elektromobilu.
2× 300kW nabíječka v centru Prahy od PRE, zkusili jsme ji
Nabíjecí stanice má dva ultrarychlé stojany. Vůbec poprvé PRE ve svém portfoliu použila ultrarychlé stanice značky Siemens, dosud spoléhala výhradně na oblíbené Hyperchargery od Alpitronicu. Důvodem je fakt, že jde o partnerskou nabíjecí stanici, kterou zakoupil a vybudoval majitel mycího centra a PRE je pouze jejím provozovovatelem.
Každý ze stojanů nabídne dva CCS konektory, jeden s maximálním výkonem 120 kW (250 A) a druhý s maximálním výkonem 180 kW (500 A). Výkonové údaje platí pro 400V auta, nicméně pokud by zde nabíjel vůz s 800V architekturou, dokáže nabíjecí stanice poskytnout výkon až 300 kW. Každý ze stojanů má instalovaný výkon 300 kW, který rozděluje mezi zmíněné dva konektory, ultrarychle se tak dokáží nabít čtyři auta současně. Stanice Siemens Sicharge mají zároveň velmi zajímavou architekturu, jelikož obsahují rovnou 15 výkonových modulů po 20 kW a ty dokáží alokovat pro konektory dle potřeby. V případě těchto konkrétních stojanů jsou ale výkonové moduly pevně přiřazeny daným konektorům, tedy 6 z nich je pro méně výkonný konektor (120 kW) a 9 pro výkonnější 180kW konektor.
Každý stojan má ještě také konektor Typ 2 pro pomalé AC nabíjení výkonem až 22 kW. Praktické je, že tento lze použít, i když jsou v provozu oba CCS konektory. Konektor ChaDeMo využívaný zejména staršími vozy Nissan už na těchto stanicích nenajdete.
PRE na území Prahy ve spolupráci s Hornbachem spustí ještě tento rok další ultrarychlé stanice, díky memorandu se Škoda Auto se dočkáme ultrarychlých nabíjecích hubů i jinde. Počet míst s možností rychlého nabíjení na území hlavního města a v jeho okolí se tak rychle zvyšuje.