PRE spustilo svůj první Hypercharger v Brně. Dá až 150 kW, ale jen někomu

PRE spustilo svůj první Hypercharger v Brně. Dá až 150 kW, ale jen někomu
Fotografie: PRE
  • Ultrarychlá nabíjecí stanice stojí v Brně-Slatině
  • Prozatím je maximální výkon pro většinu elektromobilů 75 kW
  • Porsche Taycan se u této stanice umí ale nabíjet až 150 kW

Pražská energetika poskytuje desítky nabíjecích stanic zejména v Praze a okolí, nicméně s jejím stanicemi se můžeme setkat také v Ostravě a v Brně, v rámci nejnovějšího dotačního projektu bude stavět také rychlonabíjecí stanice napříč republikou.

V druhém největším tuzemském městě v dubnu PRE spustilo ultrarychlou nabíjecí stanici s maximálním výkonem 150 kW. Jde opět o oblíbený typ Hypercharger od výrobce Alpitronic, se kterým se již delší dobu mohou na více lokalitách setkat elektromobilisté v Praze. K dispozici jsou konektory CCS (maximálně 150 kW), ChaDeMo (maximálně 50 kW) a Typ 2 pro AC nabíjení (22 kW). Konkrétní umístění stanice najdete v naší mapě nabíjecích stanic.

Nicméně tato nabíjecí stanice zatím nemá instalovány vodou chlazené kabely a její výkon pro většinu dnešních elektromobilů je omezen na 75 kW, pozitivní však je, že umí nabíjet paralelně dvě auta, pokud jedno z nich nabíjí přes CCS a druhé přes ChaDeMo.

Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Praze

Porsche Taycan umí až 150 kW. Jak to?

Zajímavostí však je, že omezení na výkon 75 kW se nevztahuje na zbrusu nové Porsche Taycan, které se zde dokáže nabíjet až výkonem 150 kW. Jak je to možné? Taycan je totiž první elektromobil s palubní soustavou pracující s napětím 800 V, tedy dvojnásobkem oproti ostatním elektromobilům. Vzhledem k tomu, že Hyperchargery dokáží pracovat s napětím až 1 000 V, dokáže i s omezeným proudem na 200 A dosáhnout nabíjecího výkonu 150 kW.

Dobrou zprávou však je, že PRE plánuje dle našich informací i sem do konce roku osadit vodou chlazený kabel, díky kterému 150 kW dosáhnou i elektromobily, jako je Audi e-tron nebo Tesla Model 3 s 400V palubní soustavou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze