Pražská energetika (PRE) v roce 2020 prudce zrychlila budování nabíjecí sítě. Do té doby zprovoznila od roku 2011 zhruba sto stanic, tedy pouhých 15 % aktuálního stavu. Pak však přišla podpora od státu, zrychlení stavebních řízení a rovněž zájem o elektromobilitu začal akcelerovat. Loni vzniklo 169 nových stanic, aktuálně už nese logo PRE celkem 660 stanic, u nichž může současně nabíjet až 1 040 elektromobilů. Zákazníci tento nárůst ocenili zvýšeným zájmem; počet dobití vzrostl meziročně o 76 % na loňských 303 000, odebrané energie pak přibylo celkem 69 % na výsledných 5,27 GWh. Že zájem dále roste, svědčí čísla za loňský prosinec, který byl s celkem 583 odebranými megawatthodinami historicky rekordním měsícem.
Největší zájem zůstává o rychlé DC dobíjení, na něž připadlo celkem 44 % transakcí. Pomalých nabíječek AC využilo 30 % nabíjejících a relativně vysoké číslo (26 %) pak zbylo na ultrarychlé stanice UFC. Celkem 96 % se autorizovalo čipem, zbyla čtyři procenta využila jednorázovou autorizaci pomocí QR kódu. Nejvyužívanější stanicí je známý hub u pražského Výstaviště (106 MWh), druhé místo obsadila stanice PRE u křížení dálnic D35 a D46 v Olomouci (90 MWh), třetí pak rovněž dálniční hub D1 Loket na 66. kilometru (81 MWh). PRE využívá ve své síti PRE Point výhradně elektřinu z obnovitelných zdrojů.
Aktuální poměr počtu nabíjecích stanic a provozovaných elektromobilů považuje PRE za dostatečný, proto se aktuálně přeorientovává na posilování stávajících lokalit.
Treba do Holesovic uz nema ani cenu zajizdet neb je tam stale plno.
D1 Loket na 66km zacina byt take stale casteji obsazeny…
Nejvíce vytížena nabíječka má cca 290 kWh za den. Pokud by jsme brali výkon 50 kW jako průměr (což bude více), tak je to 6 hodin denně max. To je bída.