Panasonic zvažuje výstavbu další továrny na baterie. Vyroste buď v Asii nebo USA

Panasonic zvažuje výstavbu další továrny na baterie. Vyroste buď v Asii nebo USA
Fotografie: Panasonic
  • V březnu příštího roku Panasonic dostaví továrnu v Dalianu v Číně
  • Japonská firma tak zdvojnásobí svojí produkci baterií
  • Nyní Panasonic drží zhruba 40 procent světové produkce lithium-iontových baterii

Před pár dny éterem proběhla informace, že Tesla svojí Gigafactory postaví v Šanghaji. Česká republika i Finsko se tak nedočkají a mine je i projekt jiné společnost, která chce též stavět svojí novou továrnu na baterie. Panasonic totiž zvažuje pro svojí novou továrnu USA a Asii.

Japonský výrobce baterií se již zabydluje ve své nové továrně na baterie v Dalianu v Číně. Stavba za několik set milionů dolarů má být dokončena příští rok v březnu. Jakmile bude hotovo, tak Panasonic zdvojnásobí své výrobní kapacity. I to je pro společnost však málo.

Panasonic baterie

Dalším krokem by mohla být třetí továrna na baterie, která by mohla stát v USA nebo Asii. Je to ukázka toho, že výrobci neberou automobilový trh na lehkou váhu. Panasonic už nyní drží zhruba 40 procent světové produkce lithium-iontových baterii, které se používají v elektromobilech.

„Došlo k velkému počtu požadavků na výrobu baterií od automobilek, ale my uděláme jen to, co je výhodné. Budeme také čekat, až uvidíme, jak vypadají objednávky, než budeme vytvářet nové výrobní linky,“ řekla vedoucí pracovnice společnosti Panasonic.

V roce 2000, kdy Panasonic přecházel na výrobu televizorů s plochou obrazovkou, si firma vyráběla vlastní plazmové a LCD panely. Později od toho upustila, protože nedokázala držet krok s předními hráči. Podepsalo se to i na zisku televizní divize, která z 1 bilionu jenů šla dolů na 300 tisíc jenů, tedy ze 193 miliard na 58 miliard korun.

Prakticky každá automobilka dnes pracuje na svém elektrickém modelu, pokud ho už rovnou nevyrábí. Tím se pro společnosti vytváří poněkud nový a nesmírně zajímavý byznys. I proto Panasonic neváhá utrácet peníze a investovat do nových továren na výrobu baterií. Otázka zní: může automobilka na elektromobilu vydělat, pokud si nebude baterie vyrábět sama?

Zdroj: asia.nikkei.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze