Opel Ampera-e míří do Evropy, dojezdem potrápí i Teslu

  • Ampera-e má podle NEDC dojezd přes 500 kilometrů
  • Dočkáme se na jaře roku 2017

Dlouho předlouho se automobilky prezentovaly elektromobily s dojezdem kolem 200 kilometrů. Až nyní to vypadá, že se situace pro koncového zákazníka začíná v dobré obracet. Renault Zoe zdvojnásobil dojezd a takový Opel v Paříži představil Amperu-e, evropský roztomilý derivát zaoceánského Chevroletu Bolt, o kterém jsme vás již informovali dříve. Podle testovacího cyklu NEDC ujede Ampera-e přes 500 kilometrů, což je zdvižený prostředníček všem automobilkám, jejíž auta nezvládnou na tento cyklus ujet ani 200 kilometrů. NEDC cyklus samozřejmě není reálný, Opel však garantuje 380 kilometrů normálního provozu se všemi komfortními prvky. Automobilka nelenila a vypravila svoji Amperu-e do Paříže přímo z Londýna. Dva inženýři Opelu zvládli v Ampeře urazit celých 417 kilometrů (přes Lamanšský průplav cestovali vlakem) a dorazit do Paříže ještě s předpokládaným dojezdem dalších 80 kilometrů.

Za takový dojezd musí vůz samozřejmě poděkovat především baterii. Ta se nachází jak jinak než v podlaze a má kapacitu 60 kWh. Výkon 204 koní stačí ke slušné dynamice. Z 0 na 50 km/h se Ampera „odpíchne“ za 3,2 vteřiny. Velmi důležitá informace je, že Opel díky 2,4 miliardám kilometrů najetých s elektromobily ví, že se nemusí bát dát na baterie i celý pohon záruku na 160 tisíc kilometrů nebo 8 let. Uvnitř samozřejmě najdete velký displej se systémem AndroidAuto, Apple CarPlay a aplikací MyOpel, která vám mimo jiné pomůže lépe kontrolovat stav dobití akumulátorů a dostávat všechny důležité informace. Nepříjemnost je, že přestože je autíčko hotové a připravené na sériovou výrobu, s prodejem se počítá až na jaře příštího roku. Druhou negativní zprávou by mohla být cena, o které se prozatím nemluví.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze