Magistrát, PRE a Škoda Auto vybraly první lokality pro UFC huby v Praze

2
Magistrát, PRE a Škoda Auto vybraly první lokality pro UFC huby v Praze
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Praha, Škoda Auto a PRE rozšiřují síť vysokorychlostních dobíjecích stanic
  • Zatím bylo vybráno šest lokalit, pracuje se na dalších
  • Pokračuje názorový odklon od pomalého nabíjení

Praha, Škoda Auto a Pražská energetika se pochlubily na tiskové konferenci prvními výsledky plněním memoranda o budování sítě vysokorychlostních dobíjecích stanic na území hlavního města, podepsaného v roce 2022 zástupci Prahy, Pražské energetiky a Škody Auto. Byla schválena první šestice nových lokalit pro ultrarychlé dobíjecí huby. Ty by se měly objevit u Kongresového centra, u Výstaviště, na parkovišti u plaveckého stadionu na Chodově, na Zbraslavi a Šeberově. O dalších se jedná, kýženým cílem je síť stanic, dostatečně pokrývající potřeby nejen Pražanů, ale i dojíždějících či projíždějících elektromobilistů.

Pražský primátor Bohuslav Svoboda zdůraznil, že nové nabíjecí lokality je třeba budovat bez škrtání parkovacích míst, v tomto duchu se vyjádřil i ředitel Pražské energetiky Pavel Elis. Podle něj je místo pro pomalé nabíječky spíše na dedikovaných místech na parkovištích či v podzemních garážích, než na ulicích. Optimálním modelem pro Pražany je podle něj zajet jednou za tři až čtyři dni k ultrarychlé nabíječce a pak používat elektromobil stejným způsobem, jako spalovací vůz. Zdá se tedy, že cesta k veřejným pouličním nabíječkám s vyhrazenými parkovacími místy bude poněkud trnitější a podpora pražské elektromobility má stále své politické limity.

Ohledně dalšího budování chytrých lamp totiž zaznělo, že se sice ví o lokalitách, kde by dávaly smysl i o místech, kde je třeba posílit kapacitu k jejich rychlejšímu rozšiřování, avšak zároveň bylo poukázáno na nutnost rekonstruovat elektrické vedení kvůli jejich budování a relativní nákladnost tohoto řešení. Pražský radní a člen komise pro udržitelnou mobilitu Jan Chabr dodal, že zhruba polovina nově registrovaných elektromobilů připadá v současné době na Prahu, kde jich už jezdí více než 25 tisíc. Na dotaz, jaké formy podpory ohledně parkování se Pražané dočkají po Novém roce po zrušení bezplatného stání na modrých zónách, jsme se dozvěděli, že stále probíhají diskuze s místopředsedou pro dopravu Hřibem, který by rád slevu na parkovném, zatímco lidé kolem Chabra navrhují možnost za úplatu parkovat v celé Praze na zónách. Na dotaz ohledně stavu připravované reformy jsme byli odkázání na pana Hřiba.

Vedoucí prodeje Škody Auto Jiří Maláček připomněl, že trh s elektromobily rychle roste a za prvních 10 měsíců byl každý 17 nový v Česku prodaný automobil na baterie. Elektromobily tedy začínají rychle přibývat a vyvstává nutnost s nimi operovat jako se současným, nikoliv budoucím fenoménem.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako někdo kdo nabíjí doma a potřebuje jen někdy nabít venkue, tak vždy volím UFC či aspoň 50kW. Jelikož vždy když jsme někde parkoval, nějaký kongres, seminář, schůze apod., tak tam AC stojany nebyly, či přehnaně drahé, nebo vyžadovali Appku apod. Nebo jsme tam byl déle než jsou volné hodiny, takže bych musel v průběhu konání přeparkovat. Čili DC je pro mě pohodlnější. Toť názor někoho, kdo v Praze (či jiném velkém městě) nabíjí jako host.
Ondřej Malý
Ondřej Malý
Skvělý, takže venku AC nepostaví a v té podzemní garáži mi to blokuje výbor SVJ. To je jako mezi dvěmi mlýnskými kameny. A UFC nabíjení doma nepotřebuju, to se cenově pak vyplatí víc spalovák. To je doslova podpora spalovacích motorů tohle. Fakt absurdní. Všechno si zákáżeme a pak se divíme, že nám všechni utečou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze