Vše z autosalonu v Ženevě

Audi na CES přivezlo speciální virtuální realitu Holoride. Vyzkoušeli jsme ji

Audi na CES přivezlo speciální virtuální realitu Holoride. Vyzkoušeli jsme ji
  • Audi je minoritním podílníkem v novém startupu Holoride
  • Startup přináší speciální virtuální realitu pro použití v autě
  • Ta reaguje na změny rychlosti a směru jízdy auta
  • Finální produkt má být dostupný za dva roky

Autonomní auta? Ta už tu Audi mělo. Německý výrobce na veletrh CES v Las Vegas přivezl úplnou novinku, kterou byste asi nečekali, a sice zábavu v podobě brýlí pro virtuální realitu, které reagují na pohyby auta a přizpůsobují tomu hru. Cílem je ukrátit cestu na zadních sedadlech v autě a poskytnout nejen dětem a teenagerům zajímavou a interaktivní zábavu. Jako jedni z mála novinářů jsme novinku mohli přímo v Las Vegas vyzkoušet.

Holoride – tak se jmenuje nový startup, jehož spoluzakladatelem a hlavním investorem je Audi. Fungovat začne na začátku února a klade si za cíl zabavit nejen děti a teenagery na zadních sedačkách na delších cestách. Cíl je jednoduchý: vytvořit platformu, pro kterou budou velká vydavatelství připravovat speciální herní, ale i výukové programy pro virtuální realitu, které bude reagovat na aktuální stav vozu a okolí. A už nyní se objevují zvučná jména, která o novou platformu mají zájem. Plány společně s Audi v Las Vegas představovali i přední zástupci Disney, první testovací obsah pak obsahuje komiksové hrdiny z příběhů Strážců galaxie a Avengers od Marvelu.

Hra ve VR brýlích reaguje na to, jak auto zrychluje, zpomaluje nebo zatáčí. Ambice jdou ale ještě dál. Hra by mohla reagovat i na okolní svět i jeho vzhled a díky datům z navigace auta by mohla vědět, co čeká auto za několik metrů i kilometrů. Vzhledem k tomu, že už nyní vozy Audi automaticky zpomalují do zatáček a křižovatek, protože ví, co je před nimi, to není vůbec nereálné.

My jsme si mohli vše naživo vyzkoušet na veletrhu CES v Las Vegas, na závodním okruhu za městem. Elektromobil Audi e-tron kroužil velmi svižně po závodní dráze a často měnil směr. Ve virtuální realitě jsme se mezitím ocitli v kosmické lodi a společně s Tony Starkem a Strážci galaxie ničili nepřátelské lodě. Hra přitom skutečně rychle a zajímavě reagovala na změny směru a rychlosti a zážitek byl o třídu výše než při statickém hraní, nebo i při hraní na pohyblivých křeslech či lavicích. Zde totiž máte skutečně pocit pohybu, což se jinak plně nasimulovat nedá.

Nejvíce jsem se obával nevolnosti, která při cestování není vzácností a u virtuální reality se také může objevit. Zde však bylo vše v pořádku a žádnou nevolnost jsem necítil, a to ani při poměrně razantních změnách rychlosti či směru jízdy.

V současnosti bylo vše ukazováno na brýlích Oculus Rift s ovladačem, které byly kabelem připojeny k počítači v kufru. Cílem je ale používat bezdrátové brýle poháněné mobilním telefonem nebo s výpočetním výkonem přímo v brýlích, aby nebylo nutno v autě cokoliv instalovat. Startup Holoride přitom bude zajišťovat jen software propojující dostupné komerční brýle se systémy vozidla – nebude vyvíjet svoje brýle. Vývojářům bude poskytovat SDK, aby mohli pro platformu připravovat hry a další obsah reagující na jízdu.

Finální produkt má být dostupný v roce 2020 nebo 2021 a Audi jako minoritní akcionář v Holoride doufá jak v dodatečné příjmy, tak ve zlepšení zážitku při cestování na zadních sedadlech. A kdo ví, po nástupu autonomního řízení třeba i na předních.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze