ID. Buzz s hmotností 2 471 kg v sobě ukrývá akumulátor o udávané použitelné kapacitě 77 kWh, zadní kola pohání synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 150 kW, a to vše se vešlo na platformu MEB o délce 4 712 mm a rozvoru 2 988 mm.
Nabíjecí stanice byly velkým problémem
Trasa začínala v Kladně a cílem bylo centrum Drážďan s nákupním centrem Elbe park. Ráno jsem tedy sedl do auta, při upozornění na venkovní teplotu 4 °C jsem zapnul topení interiéru na 21 °C a s kapacitou baterie 85 % jsem vyrazil do Německa. Ve směru z Kladna do Drážďan jsem najel 146 km a spotřeba se ustálila na konečných 27,1 kWh na 100 km při průměrné rychlosti 74 km/h. V centru jsem zaparkoval v parkovacím domě, kde mě navigace ukazovala možnost dobíjení pomocí AC konektoru, což jsem uvítal, ovšem rozčarování přišlo při parkování. Nabíjecí stanice nefungovala. No dobrá, řekl jsem si, jelikož jsem měl v plánu ještě cestu do druhého obchodního domu, kde byly další nabíjecí stanice, a vyrazil jsem do města.
Po přesunu z centra města do nákupního centra na kraji Drážďan jsem opět byl v šoku. Tři DC stojany s šesti parkovacími místy byly obsazené všemi možnými typy pohonů, takže jsem nemohl nabíjet a nedaleké nabíjecí stojany v podzemní garáži u IKEA byly zcela vypnuté. Opět jsem tedy nemohl dobít. No nic, šel jsem dále nakupovat. Po naložení 4 židlí a 5 regálů o celkové délce 240 cm jsem vyrazil zpět do Kladna. Ovšem doufal jsem, že mě baterie vystačí na celou cestu až k nabíjecí stanici v Česku. Omyl, auto mi na hranicích řeklo, že má kapacitu baterie jen 4 % a dojezd 7 km, ovšem dobíjecí stanici jsem měl vzdálenou 21 km. Štěstí bylo to, že cesta od hranic do Ústí nad Labem vedla už víceméně jen z kopce, takže jsem jen tak tak dojel. Tady jsem nabil auto na dojezd do Kladna a pokračoval dále. Ve směru z Drážďan do Kladna začal silně foukat boční vítr, navíc se rozpršelo a venkovní teplota se pohybovala okolo 7 °C. Celkem jsem za tuto cestu najel 171 km a spotřeba byla 27,3 kWh na 100 km při průměrné rychlosti 68 km/h.
Jak si auto vedlo na testovacím okruhu?
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 23,9 kWh/100 km při průměrné rychlosti 62 km/h. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 9 °C.
V příštím článku se podrobně podíváme na nabíjení tohoto krasavce na stanici Ionity a už nyní vám mohu prozradit, že budete moc překvapeni, někteří dokonce šokováni.
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km |
Cena od | 1 149 000 Kč |
Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz
Ne tak s Teslou.
S Teslou jsem do Chorvatska, na Slovensko, do Hamburku či Strasburgu neměl žádný problém.... S on-line spojením s nabíječkama jsem nezaznamenal žádnou potíž. Krom několika pokusů zkusit nabíjení místních sítí.... Tam jsem pohořel ve většině případů. Ne že by mne to nějak ohrozilo, byl to vždy jen pokus, a na cestě byl SCh v dosahu....