Reálná spotřeba ID. Buzz nejen při cestě do Drážďan
test

Reálná spotřeba ID. Buzz nejen při cestě do Drážďan

Spotřeba na dálniční trase
15

V ČR se objevila dlouho očekávaná stylovka Volkswagen ID. Buzz, a jelikož jsme měli štěstí, tak jsme se k testovacímu vozu dostali jako jedni z prvních. A když už máme takové rodinné auto, které mimochodem vyhrálo druhé místo v anketě Evropské auto roku 2023, tak jsme chtěli udělat více zajímavějších testů. Proto jsme ho vzali rovnou za nákupy do německých Drážďan. Tato cesta byla vybrána schválně, jelikož kombinuje po celé délce dálnici, okresky, ale i popojíždění ve městech.

ID. Buzz s hmotností 2 471 kg v sobě ukrývá akumulátor o udávané použitelné kapacitě 77 kWh, zadní kola pohání synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 150 kW, a to vše se vešlo na platformu MEB o délce 4 712 mm a rozvoru 2 988 mm.

Nabíjecí stanice byly velkým problémem

Trasa začínala v Kladně a cílem bylo centrum Drážďan s nákupním centrem Elbe park. Ráno jsem tedy sedl do auta, při upozornění na venkovní teplotu 4 °C jsem zapnul topení interiéru na 21 °C a s kapacitou baterie 85 % jsem vyrazil do Německa. Ve směru z Kladna do Drážďan jsem najel 146 km a spotřeba se ustálila na konečných 27,1 kWh na 100 km při průměrné rychlosti 74 km/h. V centru jsem zaparkoval v parkovacím domě, kde mě navigace ukazovala možnost dobíjení pomocí AC konektoru, což jsem uvítal, ovšem rozčarování přišlo při parkování. Nabíjecí stanice nefungovala. No dobrá, řekl jsem si, jelikož jsem měl v plánu ještě cestu do druhého obchodního domu, kde byly další nabíjecí stanice, a vyrazil jsem do města.

Po přesunu z centra města do nákupního centra na kraji Drážďan jsem opět byl v šoku. Tři DC stojany s šesti parkovacími místy byly obsazené všemi možnými typy pohonů, takže jsem nemohl nabíjet a nedaleké nabíjecí stojany v podzemní garáži u IKEA byly zcela vypnuté. Opět jsem tedy nemohl dobít. No nic, šel jsem dále nakupovat. Po naložení 4 židlí a 5 regálů o celkové délce 240 cm jsem vyrazil zpět do Kladna. Ovšem doufal jsem, že mě baterie vystačí na celou cestu až k nabíjecí stanici v Česku. Omyl, auto mi na hranicích řeklo, že má kapacitu baterie jen 4 % a dojezd 7 km, ovšem dobíjecí stanici jsem měl vzdálenou 21 km. Štěstí bylo to, že cesta od hranic do Ústí nad Labem vedla už víceméně jen z kopce, takže jsem jen tak tak dojel. Tady jsem nabil auto na dojezd do Kladna a pokračoval dále. Ve směru z Drážďan do Kladna začal silně foukat boční vítr, navíc se rozpršelo a venkovní teplota se pohybovala okolo 7 °C. Celkem jsem za tuto cestu najel 171 km a spotřeba byla 27,3 kWh na 100 km při průměrné rychlosti 68 km/h.

Jak si auto vedlo na testovacím okruhu?

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 23,9 kWh/100 km při průměrné rychlosti 62 km/h. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 9 °C.

V příštím článku se podrobně podíváme na nabíjení tohoto krasavce na stanici Ionity a už nyní vám mohu prozradit, že budete moc překvapeni, někteří dokonce šokováni.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km
Cena od1 149 000 Kč

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
To je docela pesimistický článek. I po takových letech, je jediným použitelným elektromobilem Tesla s jejich sítí Supercharger. Teda pokud chce někdo všestranné auto a nechce strávit týden plánováním před každým výletem.
Michal Ficus
Michal Ficus
Podobný či velmi podobný a častý scénář mají mnozí uživatelé EV po celé Evropě. Např při cestě do Chorvatska atd...
Ne tak s Teslou.
S Teslou jsem do Chorvatska, na Slovensko, do Hamburku či Strasburgu neměl žádný problém.... S on-line spojením s nabíječkama jsem nezaznamenal žádnou potíž. Krom několika pokusů zkusit nabíjení místních sítí.... Tam jsem pohořel ve většině případů. Ne že by mne to nějak ohrozilo, byl to vždy jen pokus, a na cestě byl SCh v dosahu....
Josef Darvaš
Josef Darvaš
Za 1,6 milionu dojezd pár kilometrů to si může koupit jen někdo do města a za ty peníze je to nesmysl. Je to hezký auto ale, mělo by mít 2.0 TDI. Pak to bude prodejní trhák a koupím si ho i já. Možná i 1,5 TSI předělaná na LPG by nebyla špatná.
Michal Michal
Michal Michal
Co značí v infotainmentu ukazatel nabíječky s údajem 1.5 kWh/h na fotce 4? A která chytrá hlava koncernu VW tutou novou jednotku kWh/h vymyslela?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze