Radar RD6
test

Radar RD6

Elektrický pick-up, co utáhne 3 tuny a hýčká posádku

Na český trh míří novinka, která chce zamíchat kartami v segmentu pracovních pick-upů. Jmenuje se Radar RD6 a jde o čínský elektromobil, který se nebojí postavit zavedeným hráčům typu Volkswagenu Amarok. My jsme měli možnost usednout za volant verze, která právě prochází evropskou homologací a brzy se začne prodávat.

RD6 slibuje hodně: luxusní interiér, relativně dlouhý dojezd, velkou baterii a také pořádnou porci praktičnosti. Zadní korba unese přes 800 kilogramů a na tažném zařízení utáhne až tři tuny. To z něj dělá skutečného pracanta, který ale zároveň nabízí komfort a infotainment na úrovni osobního vozu. A to je kombinace, kterou u pick-upů nevídáme často.

První pohled na exotický elektropickup Radar RD6, který přichází do Česka

Pokud vás zajímá, jak vypadá první setkání s elektrickým pick-upem od čínské značky Radar, pojďme se společně podívat na model RD6.

Radar. Co je zač?

Přiznejme si to – málokdo z nás už slyšel o značce Radar. Na evropských silnicích je zatím absolutní exot, ale v Číně už jméno má. V některých částech světa se prodává i pod názvem Ridara a stojí za ní gigantický koncern Geely, do jehož portfolia patří takové značky jako Volvo, Zeekr nebo Lotus.

Radar RD6

Radar RD6 navíc nestojí na žádném polovičatém technickém základu – sdílí upravenou platformu SEA právě s vozy Volvo a Zeekr. Jinými slovy, byť se tváří jako neznámý nováček, v rodném listu má zapsané známé čínské příbuzné.

Rozměry a design: elektrický obr

Na první pohled je jasné, že RD6 není žádný drobek. Ba naopak. Bezmála 5,3 m délky, 1,9 m šířky a výška 1,88 m ho řadí mezi opravdové obry. Rozvor 3,12 m znamená, že uvnitř je spousta místa pro posádku, ale i pro náklad.

Na přídi se hrdě skví obrovský nápis RADAR a zejména příď je na poměry pick-upů moderní a elegantní, bok i záď jsou velmi jednoduché.

Zadní korba měří přes 1,5 m a unese až 865 kg. A když je potřeba, na kouli za sebou utáhne i 3 tuny, a to díky bajonetovému tažnému zařízení. Na korbě najdete dvě 230V zásuvky, které z pick-upu udělají mobilní dílnu. Nejde přitom jen o drobné nářadí – svářečka a bruska o odběru až 4 kW tu zvládly běžet dvě hodiny a z baterie ubyla směšná dvě procenta. Celkově může Radar na korbě nabídnout v zásuvkách výkon až 6 kW.

Radar má také slušný 70l přední kufr a výrobce do něj dokonce umisťuje ledničku. A to ne jen tak ledajakou. Lze ji vyjmout, má v sobě baterii a po vyjmutí dokáže chladit ještě 4 hodiny. A po vložení zpět se přímo ve „frunku“ může nabíjet, protože i v předním kufru je umístěna zásuvka. Geniální a praktické.

Přední kufr a lednička v něm

Technické parametry: síla, terén i komfort

Do Evropy dorazí Radar RD6 se dvěma velikostmi baterie. Základ tvoří 73kWh lithium-železo-fosfátová baterie (LFP) s dojezdem až 460 km dle WLTP. Druhou možností je 86kWh lithium-iontová baterie (NCM) s udávaným dojezdem až 550 km. V obou případech dostanete pohon všech kol a kombinovaný výkon přes 300 kW (cca 408 koní). Je to tedy velmi svižný elektromobil a mezi běžnými spalovacími pick-upy působí doslova jako střela. Z 0 na 100 km/h to zvládne totiž za 4,5 s. Maximální rychlost je 190 km/h.

Technické parametry Radar RD6 4WD NMC

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 260 × 1 900 × 1 880 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon315 kW, 428 koní, točivý moment: 594 Nm
Baterie86 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW,
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 550 km
Cena od1 857 350 Kč

Důležitější je ale průchodnost terénem, kde je Radar skutečně velmi zajímavě vybaven – maximální stoupání činí 95 procent, brodivost pak 815 mm. I přes vysokou užitnou hodnotu a slušné terénní schopnosti slibuje Radar i komfort srovnatelný s SUV. Nabídne McPhersona vpředu a víceprvkové nezávislé zavěšení vzadu.

A nabíjení? Menší baterie zvládne 130 kW, větší 150 kW. Porty jsou na obou stranách, ale evropská verze ještě čeká na potvrzení finálního řešení. Reálně se z 10 na 80 % dostanete asi za 40 minut – tedy žádný rekordman, ale na segment pick-upů slušný výkon.

Cena Radaru RD6 začíná na 1,3 milionech korun bez DPH, tedy 1,5 milionu Kč s DPH. Za tuto cenu dostanete menší lithium-železo-fosfátovou baterii. Pokud chcete delší dojezd, zaplatíte 1,8 milionu Kč s DPH za verzi s Li-Ion baterií. I na český trh se ale chystá verze s pohonem jen jedné nápravy, která by měla být levnější.

Radar RD6

Na českém trhu bude dostupná také verze Radar RD5. Ta je se 5,5 m ještě delší, má ale jednodušší vzhled a základnější exteriér. A cena začíná na částce 995 tisíc korun bez DPH za verzi s pohonem zadní nápravy a nejmenší baterií s kapacitou 63 kWh. Za čyřkolku RD5 pak dáte bezmála 1,4 milionu Kč bez DPH.

Interiér: luxus tam, kde byste ho nečekali

Pick-upy mají často pověst strojů, které dávají komfort až na druhou kolej. RD6 ale hraje jinak. Kabina působí luxusně – měkké čalounění, dekorativní prošívání a celkový pocit, který by neurazil ani manažerský sedan vyšší střední třídy. Pravda, je to umělá kůže, ale zpracování je precizní a opět zde vidíme, že Čína klade na zpracování a komfort velký důraz. I u pick-upů.

Radar RD6

Přední sedadla jsou vyhřívaná i odvětrávaná. Nemají výrazné boční vedení, dobře se ale na ně usedá. Dominantou palubní desky je velký, rychlý a plynule reagující dotykový displej infotainmentu, zatím bez kompletní české lokalizace. Ocenit musím silnou 55W bezdrátovou nabíječku. Nadchne 360° kamera s pohledem i „pod“ auto , což je skvělé při jízdě v terénu.

Před řidičem je kompaktní digitální panel se všemi důležitými informacemi. A pokud chcete světlo a prostor, panoramatická prosklená střecha udělá své. Pochválím, že ji lze i zatáhnout.

Infotainment a nastavení v něm

Vzadu překvapí prostor – i dvoumetrový cestující má před koleny rezervu, nad hlavou místa dost. Sedák je vysoko, podlaha téměř rovná a měkké materiály neskončily u předních sedadel. Na zadních dveřích nenajdete tvrdý plast, ale stejné čalounění jako vpředu. To se skutečně u často ryze praktických pick-upů nevidí. Zadní sedadla mají dokonce zvedací sedák s dalším úložným prostorem pod nimi.

Jízdní dojmy: nečekané pohodlí v těle pracanta

Zapomeňte na drncání typické pro pick-upy se žebřinovým rámem. RD6 má vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu klasické MacPhersony – a jede jako velké SUV. Přes nerovnosti přejíždí s nadhledem, díry i příčné prahy žehlí tiše a kultivovaně.

Ano, při nízkých rychlostech si na zvuk pohonu budete muset zvyknout, ale jinak je odhlučnění kabiny velmi dobré i při dálničních rychlostech. Výkon nastupuje plynule, bez agresivního „kopance“, zato s hutným tahem, který působí prémiově.

Radar RD6

K dispozici je osm jízdních režimů, od klasického Comfortu přes Offroad až po brodění (až 80 cm vody), Mud či Snow. Spotřeba v městském provozu se pohybovala kolem 20 kWh/100 km (reálný dojezd s větší baterií přes 400 km), na okreskách klesla na 18 kWh/100 km, na dálnici stoupla na 28 kWh/100 km – odpovídá to zhruba 300 km dálničního dojezdu.

Závěr: pracant, který má styl

Radar RD6 bourá stereotypy o pick-upech jako o hlučných a nekomfortních pracovních nástrojích. Nabízí kombinaci užitkovosti, luxusu a moderní techniky, která se nebojí postavit i evropským hráčům. Přední kufr s ledničkou, zásuvky na korbě, luxusní kabina a solidní terénní schopnosti – to vše v balíčku, který zvládne 0–100 km/h za 4,5 s.

Radar RD6

Ano, nabíjení není jeho silnou stránkou a infotainment si ještě musí projít evropským „doladěním“. Ale pokud hledáte auto, které zvládne odvoz stavebního materiálu, rodinný výlet i víkend v horách, a přitom se nechcete vzdát pohodlí, Radar RD6 má co nabídnout.

Foto: fdrive.cz

radar-rd6
Klady
  • pohodlný podvozek
  • kvalitní interiér
  • praktičnost
  • rychlý infotainment
  • vysoký výkon
Zápory
  • pomalejší nabíjení
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze