Auto hned a za dobré peníze
Hned ta první výhoda je nasnadě. Když přijdete do autosalonu a v hlavě máte jasnou specifikaci svého vysněného vozu, prodejce vše naťuká do systému a... Pokud nemáte štěstí, budete se stále muset připravit na hodně dlouhé čekání. Až dvouleté pocovidové termíny jsou sice minulostí, ale i tak vás u většiny automobilek čeká několikaměsíční těšení se na nové auto, Škodu nevyjímaje. Nejrychleji můžete mít Enyaq nebo Superb. Na ty se čeká obvykle kolem tří měsíců. Na druhé straně spektra se pak nacházejí modely Fabia a Octavia. U nich jde obvykle minimálně o půl roku. Hodně ovšem záleží také na konkrétní konfiguraci. Například na vozy s pohonem všech kol se obecně čeká déle. To skladový vůz můžete mít takřka ihned. Prodejce jej má k dispozici, a tak záleží jen na dohodě s ním, jak rychle jej dokáže připravit k předání.
Rychlost, s jakou se k novému vozu dostanete, ale není jedinou výhodou koupě skladového vozu. Když si na internetu prohlédnete skladové vozy na prodej a porovnáte jejich ceny s ceníky jednotlivých modelů, rychle zjistíte, že je tu něco jinak. Za nemožnost navolení vlastní konfigurace nebo třeba barvy lakování je vám odměnou nejen kratší lhůta dodání, ale též lepší cena. Skladové vozy jsou totiž obvykle prodávány s různými slevami, protože prodejci chtějí rychleji uvolnit místo pro nové modely. Může jít i o další bonusy, jako jsou balíčky příslušenství zdarma.
Třetí výhodu koupě skladového vozu pak lze shrnout do slova jistota. Takové auto totiž můžete vidět, doslova si je osahat a ujistit se, že to je skutečně to, co chcete. Zároveň máte jistotu, že se v průběhu čekání nezmění ceny, takže víte, kolik vás auto bude stát. A třetí jistotu máte i v tom, že vaše stávající auto prodáte za lepší cenu. Pokud totiž budete na nový vůz čekat rok, můžete si být jistí, že vaše současné auto významně ztratí na hodnotě.
Ekologické pohony u Škody
Výhody skladových vozů jsou tedy jednoznačné. My se ale bavíme o Škodě, a to na webu fDrive, který se specializuje na elektromobily a elektrifikované vozy. Má Škoda co nabídnout i lidem, kteří shánějí taková auta?
Jistě, že má! Vždyť naše největší automobilka koketuje s elektromobily už od začátku devadesátých let a v současné době má ve svém portfoliu jeden z nejúspěšnějších evropských elektromobilů vůbec. Škoda Enyaq je naprosto špičkový rodinný vůz, který spojuje to nejlepší z filozofie Škody i ze světa elektromobilů. Spolehnout se můžete na prostorný interiér, který se i v dálničních rychlostech utápí v tichu, stejně jako na velký kufr, který pohodlně pojme bagáž i na více než týdenní dovolenou. Problémem není ani tažení přívěsu, ani umístění střešního nosiče, ani kvalita materiálů na palubě, s čímž některé jiné elektromobily neúspěšně bojují. Největší baterie v nabídce přitom slibuje reálný (mimodálniční) dojezd dalece přes 400 kilometrů, takže s Enyaqem skutečně není problém vyrazit na rodinnou dovolenou.
Škoda Enyaq ale není jednou elektrifikovanou škodovkou. Vedle klasických zážehových a vznětových motorů najdete v útrobách některých modelů plug-in hybridní techniku. Nový Kodiaq a modernizovaná Octavia jsou s ní vozy, které ujedou několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. Pak jim sepne spalovací motor a chovají se jako běžné hybridy. Zatímco menší a levnější Octavia páruje elektromotor s přeplňovanou čtrnáctistovkou, větší Kodiaq má už modernější a ještě účinnější patnáctistovku. Kombinovaný výkon je přitom v obou případech 150 kW. V obou vozech též najdete šestirychlostní automatickou převodovku a vše, čím vynikají. Opět jde o prostor, pohodlí, praktičnost a simply clever řešení.
I když Škoda nebývá vnímána jako lídr mezi výrobci elektrifikovaných vozů, její nabídka uspokojí i toho, kdo takové auto hledá. Jako typický výrobce rodinných a praktických aut přitom všechny své elektrifikované modely posílá bojovat o srdce rodin. Plug-in hybridní Octavia a Kodiaq i plně elektrický Enyaq jsou skvělými rodinnými auty. A kdo ocení výhody skladových aut více než rodina?