„Teslagate“ má další, nečekanou oběť z vlastních řad. Tentokrát neživou

7
„Teslagate“ má další, nečekanou oběť z vlastních řad. Tentokrát neživou
Fotografie: Tesla
  • Především americká média už několik dní sčítají škody po velkých změnách v Tesle
  • Po několika zprávách o propouštění přišla další, poněkud překvapivá informace
  • Nad prováděnými změnami totiž nečekaně zapláčou i majitelé Cybertrucků

Dlouho očekávaná, mnohokrát odložená, modifikovaná a nakonec přeci jen uvedená Tesla Cybertruck se ani nestačila ohřát na trhu a už čelí podle Electrek svelkému problému. Aktuálně probíhající bouřlivé změny v Tesle, nebo spíš divoké vyhazovy jednotlivců i celých týmů, totiž ovlivňují svět ještě více, než se na první pohled zdálo a jednomu nepřímému důsledku budou čelit právě tyto obří elektrické pick-upy, které svého času založily svou kategorii, aniž by v ní byly první.

Mezi dlouhý a obšírně prezentovaný seznam výhod tohoto od základu nově zkonstruovaného vozidla totiž patří i 800V architektura, která je u Tesly novinkou. Žádný dosavadní model ji nevyužíval a obecně se s ní nepočítalo, což se projevilo i na síti Supecharger. Všechny verze teslovských nabíječek až po Supercharger V3 totiž podporují jen 400 V, což mj. znamená, že Cybertruck se na nich sice nabije, ale s omezeními. Zaprvé přichází o největší výhodu v podobě velmi rychlého nabíjení, zadruhé má stejný problém, jako automobily třetích stran v podobě příliš krátkého kabelu na starších Superchargerech. K tomu se přidává ještě fakt, že se Cybetruck nevejde do standardního parkovacího místa u Superchargeru.

Rychlost nabíjení řeší nový Supercharger V4, jenže těch je v síti jen kolem 7 %. A s výpadkem týmu Supercharger se možnost rychlé modernizace a přestavby nabíjecích lokalit stává ryze teoretickou. Majitelům Cybertrucků tak reálně hrozí, že pokud budou chtít nabíjet pohodlně a opravdu rychle, budou muset zavítat ke konkurenci. A ta v Severní Americe za Teslou hodně zaostává.

Diskuze ke článku
Radek Skrbek
Radek Skrbek
Nechápu, tenhle článek je čirá spekulace. Okurka sezóna nebo co?
Proč by měli majitele cybertrucku zažívat úzkost? Proč by se měl snížit postup výstavby V4 nabíječek? Jedny lidi odejdou druzí přijdou, možná se to zbrzdí o trochu ale že by to byl nějaký problém?
Všichni kdo má Cybertruck vědí že to bude trvat než se předělají nabíječky na 800V.
To je snad jasný že chvíli budou využívat jiné nabíječky.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 9. 5. 09:40
Pane Čermáku, já Vás mám raději a raději, věřte mi, ale taky musím napsat, že vyzvění článku mi přijde spíš jako z bulváru, než od serioziního média, co v první řádě na pravou míru uvádí fakta a nezabývá se teoriemi co byla oběť / pláč / hrůza / hrození / příjdou o... / bouřlivé / divoké / vyhozovi / nepříjemné důsledky.

Jste snad nějaké médium alá Extra.cz, Blesk či Novinky.cz? Pro koho píšete články, kdo je Vaše publikum? Je to snad volič sociální demokracie? Nebo spíše vzdělaný, soběstačný člověk, co volí více doprava? Vytváření hrůzy, že děti nebudou mít co jíst a všichni majitele Cybertrucků a jiných Tesel jsou ve své podstatě ze dne na den podvedeni, mi příjde mimo mísu, kterou by rádi jedli Vaši čtenáři.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze