Zrozen ve Formuli E. Prémiová značka DS poodhalila koncept E-Tense Performance

Zrozen ve Formuli E. Prémiová značka DS poodhalila koncept E-Tense Performance
Fotografie: Stellantis
  • Automobilka DS představila nový koncept sportovního vozu E-Tense Performance
  • Použité technologie byly vyvinuty a převzaty z Formule E
  • Na dalším vývoji produkční verze vozu se budou podílet i samotní piloti
  • Velkou předností je karbonový monokok nebo pokročilé rekuperační systémy

Kompaktní sportovní elektromobil. To je nedávno představený koncept E–Tense Performance z dílny prémiové odnože DS patřící do skupiny Stellantis. I když se jedná o pouhý koncept, automobilka se netají, že použité technologie pochází ze závodní série Formule E, kde značka v nedávné minulosti slavila velké úspěchy. Na svém kontě má již dva mistrovské tituly v týmové soutěži a další tři mezi jezdci. Nyní se chystá další vývoj vozu, na němž se budou podílet i samotní piloti stáje DS Techeetah.

DS pro demonstraci využila elektrický agregát, který je totožný jako v jeho voze ve Formuli E. E–Tense Performance v konceptuální verzi má elektropohony dva – na přední i zadní nápravě. Motor vpředu má dle papírových proporcí výkon 250 kW. Ten vzadu o rovných 100 kW více. Celkem tedy pracuje s výkonem 600 kW.

Nový koncept značky DS E-Tense Performance

Monokok vozu je z karbonu, což je jeho velkou zbraní. Je totiž extrémně tuhý a přitom lehký. Společnost zatím nezveřejnila informace o bateriovém systému ani o jeho konkrétním umístění. Není tedy jasné, zda místo plochého uspořádání automobilka nepřistoupila k odlišnému řešení, kterým může být například uložení do kompaktnějšího bloku. Výhody tohoto řešení se v současnosti pokouší identifikovat také Lotus, Porsche nebo Alpine. Ve známost vešlo pouze jméno výrobce baterií, jímž je firma Saft, dceřiná společnost TotalEnergies.

DS ve své tiskové zprávě rovněž prozradila, že pro E–Tense Performance chystá vysoce výkonný rekuperační systém. Brzdový systém bude využívat výhradně elektromotory, i když ten klasické brzdy zatím nenahradí. Celkový důraz na brzdění pomocí rekuperačních systémů ale předznamenává další směr vývoje elektromobilů, jenž lze v příštích letech očekávat.

Navzdory těmto inovativním řešením nachází design auta základy v klasickém formátu sportovních vozů. Představený koncept je z tohoto pohledu poměrně konzervativní a na rozdíl od většiny konceptů DS, které jsou na pohled dost divoké, bychom se ve skutečnosti mohli dívat na produkční verzi. Automobilka sice nepotvrdila, že novinku zahrne do nabídky, ale zároveň tuto možnost nevyloučila. Už dlouho totiž zdůrazňuje svou snahu přenášet a integrovat úspěchy z Formule E přímo do nabídky produkčních aut.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze