V posledních týdnech v Evropě začaly mizet vozům Tesla nabíjecí kabely, jak informuje electrek.co. Policie v Amsterdamu od letošního 20. listopadu do 4. prosince zaznamenala celkem 21 případů krádeže nabíjecích kabelů k elektromobilům. Ve většině případů se jednalo o krádež kabelů z vozidel Tesla Model 3, ovšem stalo se tak i u jiných značek.
Nabíjecí kabel k vozu Tesla stojí podle oficiálního ceníku 520 dolarů, což je v přepočtu lehce přes 11 tisíc Kč. Objevily se přitom názory, že zlodějům napomáhá chladné zimní období. Po zahájení nabíjení by se měly kabely automaticky uzamknout v nabíjecí zdířce vozidla, jenže když je auto nabité a teplota klesne pod 5 °C, konektor se automaticky odemkne. Je to kvůli tomu, aby uzamčený konektor s kabelem nezamrzl a kabel šel vytáhnout.
To ale napomáhá zlodějům, protože pokud by zloděj kabel vytrhl z nabíjecího portu násilím, prakticky jej znehodnotí, jelikož poškodí jeho koncovou část. Je tak otázkou, jak si s tímto problémem poradí samotná Tesla. Už jednou se objevily problémy s nabíjením právě u Modelu 3, přičemž tehdy se pro změnu nabíjecí kabel ve voze doslova zasekl. Po následné aktualizaci softwaru bylo vše napraveno. Pokud by ale Tesla aktualizovala SW, aby se kabel neodemykal, hrozí opět zaseklé, respektive zamrzlé kabely v mrazu.
Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 028 990 Kč |