Zeekr chystá druhý model, jde ve všech ohledech za hranu

Zeekr chystá druhý model, jde ve všech ohledech za hranu
Fotografie: Zeekr
  • Nově vytvořená prémiová značka koncernu Geely se má k světu
  • Pouhý rok po založení uvádí druhý model, tentokrát velké MPV
  • Parametry ani design se rozhodně nedržely při zemi

Jak si národy s odlišným vkusem představují prémiovost, o tom nejlépe svědčí nejnovější kreace uměle vytvořené prémiové značky Zeekr. Po zajímavém kupé Zeekr 001 připomínajícím tak trochu Ferrari přichází velké a luxusní MPV Zeekr 009, které nepřipomíná vůbec nic, co kdy jezdilo po silnici. K závrati hranaté, výrazné, chromem hýřící a 5,2 metrů dlouhé MPV s 6 místy Zeekr 009 sice posouvá hranice lidského vkusu o pořádný kus, avšak jedná se o technicky špičkový výrobek nabízející už podle fotografií nedostižný cestovní komfort. K němu patří vzduchové pérování, plně nastavitelná sedadla s lýtkovými opěrkami, reproduktory v hlavových opěrkách a ovládáním po ruce, potažené kvalitní nappou. A omračující elektronická a multimediální výbava postavená na vlastním operačním systému Zeekr.

Zatímco dvě nabízené baterie prvního modelu Zeekr 001 končí kapacitou 100 kWh, tady se rovnou začíná hodnotou 116 kWh a vybrat si lze i 140 kWh. Není divu, obří vůz něco váží, hranatá karoserie zřejmě nebude trhat aerodynamické rekordy a dva elektromotory se systémovým výkonem 400 kW (544 k) a točivým momentem 686 Nm také potřebují dobře krmit. Však celý ten malý autobus zrychlí z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Postaven je na platformě Geely SEA, kterou používá i Polestar 2 a Lotus Eletre. Větší baterie použije články CATL Kilin, tedy třetí generaci architektury CTP s velmi dobrou objemovou hustotou a také využitím objemu k ukládání energie ve výši 72 % oproti padesáti procentům u první generace.

Vůz je v tuto chvíli v Číně možné již objednávat, dodávky začnou zkraje příštího roku. Cena za provedení s menší baterií začíná na 499 000 jüanech (1 700 000 Kč), větší baterie vyžene cenu na 588 000 jüanů (dva miliony korun). Pokud se vůz dostane do Evropy (a není pochyb, že model podobného formátu tu bolestně chybí), výsledná cena bude jistě podstatně vyšší. Avšak vozit plně elektricky s vyčerpávajícím komfortem šest lidí nebo tři kubíky nákladu, to zní lákavě.

Čínské představy o prémiovém přepychu se sice poněkud míjejí s evropským vkusem, avšak pohled do interiéru je mimořádně lákavý
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze