Zeekr 001 ustanovil dva originální Guinessovy rekordy

1
Zeekr 001 ustanovil dva originální Guinessovy rekordy
Fotografie: Zeekr
  • Prémiová značka koncernu Geely, Zeekr, začala dodávat elektromobily teprve před rokem
  • První a zatím jediný model Zeekr 001 podpořil prodej nezvyklým způsobem

Zeekr se představil teprve v březnu 2021 a má za úkol přebírat zákazníky mj. značkám Tesla a Nio. Premiérový model Zeekr 001 jako první dostal univerzální platformu Geely SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou využijí i budoucí elektrické modely Lotus, Smart a Volvo/Polestar. Liftback Zeekr 001 designem spíš více než méně připomínající Ferrari patří s pětimetrovou délkou a ultimativní výbavou do vyšší střední třídy. Dává volbu jednomotorové zadokolky 272 k a dvou, nebo třímotorové čtyřkolky (544 k nebo 816 k) a původně se jmenoval Lynk & Co Zero. Úhrnné prodeje v Číně se zatím počítají na vyšší tisíce, avšak značka má vysoké ambice a už intenzivně pracuje na rozšíření výrobního programu. Další na řadě bude obří kříženec SUV a MPV nazvaný zvukomalebně Zeekr 009.

Čínský marketing je přímočařejší než ten evropský, proto se značka pokouší zaujmout na vysoce dynamickém domácím trhu opravdu razantně. Aktuálně podpořila pokus o překonání dvou oficiálních světových rekordů z poněkud méně známých oborů; nejvyšší rychlost driftujícího elektromobilu a nejlepší čas na přesně definované slalomové trati. Povedlo se, dvoumotorový Zeekr 001 (verze se třemi motory se zatím nevyrábí) proletěl měřeným úsekem dveřmi napřed tempem 207,996 km/h. Už poněkud méně hmatatelný rekord byl prolomen na slalomové trati, kdy padesát kuželů mastodontní automobil úspěšně minul za 49,05 s.

Rekordy byly překonány v srpnu pod dohledem rozhodčího z Guinnessovy knihy rekordů na zkušebním polygonu CATARC v Číně. Lze je vnímat i jako palebnou přípravu na chystaný vstup značky do Evropy v roce 2023.

Před deseti lety jsme se mohli čínskému marketingu jen smát, ty doby jsou už dávno pryč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Cekaji nas zle casy. Az Cina prevalcuje evropsky zkostnately automobilovy prumysl, (ktery jen bojuje za oddaleni zakazu prodeje spalovacich motoru namisto aby to usili investoval do vyvoje konkurenceschopnych aut, a kdyz uz se najde nekdo kdo to pochopil a snazi se zachranit jeden z nejvetsich koncernu tak ho vyhodi) tak to teprve pujde cela evropska ekonomika do haje…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze