Závěrečné zimní testování nového BMW iX1. Sníh a led proti elektrickému pohonu

Závěrečné zimní testování nového BMW iX1. Sníh a led proti elektrickému pohonu
Fotografie: BMW Group
  • BMW iX1 je třetím mnichovským modelem kategorie SAV s čistě elektrickým pohonem
  • Vůz je u podroben mimořádně náročným zkouškám
  • Chybět nebude pátá generace technologie BMW eDrive

Nová generace kompaktního BMW X1 kategorie Sports Activity Vehicle bude pro lokálně bezemisní radost z jízdy nabízena také s 5. generací technologie BMW eDrive. Nové BMW iX1 nabídne dojezd mezi 413 až 438 km podle WLTP. Vůz úspěšně absolvoval dynamické jízdní testy v zimním testovacím centru BMW Group v Arjeplogu na severu Švédska. Na zasněžených silnicích a speciálně upravených ledových tratích nedaleko polárního kruhu se iX1 připojilo ke konvenčně poháněným a plug-in hybridním variantám nového BMW X1 a prošlo důkladnými testy pohonného ústrojí a systémů podvozku. Další čistě elektrický model společnosti BMW Group se tak dostal do závěrečné fáze vývoje sériového vozu.

Tato zkouška odolnosti a výdrže při velmi nízkých teplotách a v zimních podmínkách podrobila elektromotory, technologii elektrického pohonu všech kol, baterii, řídicí elektroniku a technologii nabíjení modelu BMW iX1 mimořádně náročným zkouškám. Pátá generace technologie BMW eDrive používá nejnovější technologii bateriových článků a inteligentně řízený tepelný management, což umožňuje rychlé nabíjení a dlouhý dojezd i při extrémních teplotách pod bodem mrazu. Díky dvěma elektromotorům (jednomu na přední a druhému na zadní nápravě), jejichž přenos výkonu je přesně koordinován tak, aby zlepšoval trakci a dynamické vlastnosti, a extrémně rychle pracujícímu protiprokluzovému systému integrovanému přímo v řídicích jednotkách motorů je BMW iX1 dokonale vybaveno pro jistou jízdu v jakémkoli terénu.

V zimním testovacím centru BMW Group v Arjeplogu prochází hnací ústrojí a systémy podvozku nových modelů mimořádně pečlivým laděním. Zasněžené silnice a zamrzlá jezera připravená speciálně pro tyto testovací programy poskytují vývojovým a testovacím inženýrům BMW Group ideální podmínky pro zdokonalení souhry motorů, technologie elektrického pohonu všech kol a systémů řízení podvozku na samé hranici dynamických možností vozu. Ideální podmínky pro detailní zkoumání a vylepšení spolupráce hnacího ústrojí a podvozku nabízejí zejména ledové plochy. Tento intenzivní testovací program vytváří základy pro bezpečné a sebejisté jízdní vlastnosti se sportovním nádechem, který řidiči od BMW očekávají, a pro dobře naladěné celkové chování automobilu.

BMW iX1 je v pořadí třetím mnichovským modelem kategorie SAV s čistě elektrickým pohonem a do modelové řady přibude ihned po uvedení nového BMW X1, jehož představení je naplánováno na podzim letošního roku. Čistě elektricky poháněný model používá flexibilní architekturu a bude se vyrábět na stejné montážní lince jako spalovací a plug-in hybridní varianty tohoto kompaktního SAV.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze