Zasněžený kopec dal řidiči Tesly zabrat. I chytrá elektronika byla k ničemu

6
Zasněžený kopec dal řidiči Tesly zabrat. I chytrá elektronika byla k ničemu
Fotografie: Tesla Motors
  • Řidič Tesly se po tomto zážitku nejspíše pořádně ponaučil
  • Pohon všech kol nezmohl v kombinaci s celoročním obutím takřka vůbec nic
  • Jen zázrakem se nikomu nic nestalo

Jak to dopadne, když na Teslu Model Y nasadíte celoroční pneumatiky a vydáte se na zasněžený kopec? Tak přesně na takovou otázku trošku nedobrovolně odpověděl majitel Tesly, který se rozhodl ušetřit a po celý rok nechtěl řešit starosti s přezouváním kol. To se mu ale před pár dny vymstilo, jak informuje insideevs.com. Na svět se dostalo jím natočené video, které jasně ukazuje, proč není dobré používat celoroční obutí v podmínkách, které zahrnují hromady sněhu a led. Dokud jel řidič Tesly po rovině, vše bylo v pořádku. Problém nastal v okamžiku, kdy silnice začala stoupat. V tu chvíli se výhoda pohonu obou náprav Tesly okamžitě vytratila.

Řidič se opravdu snažil a svou Teslu Model Y dostal až do první půlky kopce. Pak ale nastal zvrat, který jen zázrakem neskončil nehodou. Snaha o otočení vozu na příjezdové cestě se minula účinkem a během chvíle začal elektromobil nekontrolovatelně klouzat z kopce zpět k hlavní silnici. Chvíli Tesla jela bokem a když to vše viděl projíždějící řidič Mercedesu, instinktivně zastavil, čímž nejspíše zachránil svého plechového miláčka. Celá trošku komická podívaná jen podtrhuje fakt, že na pořádnou zimu jsou celoroční pneumatiky zkrátka krátké. Kdo bydlí v oblastech, kde jsou každou zimu pravidelné přívaly sněhu, měl by svůj vůz povinně vybavit kvalitními zimními pneumatikami. Rozhodně nelze (stejně jako v tomto případě) bezhlavě spoléhat výhradně na pohon všech kol.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Tom ReBlack
Tom ReBlack
To jsou zase závěry. Opravdu za to mohou celoroční pneumatiky a opravdu by to bylo jiné, kdyby měl zimní pneumatiky? Silně o tom pochybuji(na základě testů a osobních zkušeností..)

Buď jsou OEM celoročky extrémně špatné.(horší jak letní) a nebo by se to bez řetězů chovalo podobně i s kvalitní zimní (natož nějakým levnějším typem)
Alex Ander
Alex Ander
To je tak, kdyz ridic nezna pojem retez na kolo.
Martin Lacina
Martin Lacina
Me teda z toho videa plyne, ze jel z kopce a nikoli do kopce. Proc se tam pak zacal na tak pitomem miste otacet je zahada. Patrne chtel natocit video, ktere by nasbiralo nejakou tu sledovanost, coz se mu evidentne povedlo, i kdyz na tom videu a cele situaci neni krome blbosti autora nic zajimaveho.
Marcel Delponte
Marcel Delponte
Ale auťák na baterky stejně v zimě nikam nedojede, tak proč by si tam měl dávat zimní gumy? Ať si koupí normální vůz 4WD na zimu a má to vyřešené.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze