Zájem o hybridní auta ve firemních flotilách roste, tvrdí Toyota

Zájem o hybridní auta ve firemních flotilách roste, tvrdí Toyota
  • Nejoblíbenější fleetovou hybridní značkou je Toyota, která je zastoupená v 30 procentech tuzemských flotil
  • O přechodu na hybridní vozy přemýšlí 55 procent dotazovaných firem
  • Čtyři z deseti respondentů by rádi Toyotu či Lexus vyzkoušeli

Když se řekne hybridní pohon, nejspíše si velká část z vás vybaví automobilku Toyota nebo Lexus. Obě už tento druh pohonu používají nějaký ten pátek a i s ohledem na nejistou situaci s naftovými motory by si Toyota ráda ukousla nějakou část firemních zákazníků. I proto si Toyota udělal průzkum. Celkem 58 procent manažerů firemních flotil si myslí, že hybridní vozy jsou vhodné pro podnikové vozové parky. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů. Pro polovinu podniků jsou ale stále preferovanou variantou diesely, 29 procent upřednostňuje benzín a hybridní pohon volí 18 procent. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota.

O přechodu na hybridní vozy už ale uvažuje 55 procent firem. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv hybridů pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.

Toyota Prius

Nejoblíbenější fleetovou hybridní značkou je Toyota, která je zastoupená v 30 procentech tuzemských flotil. Čtyři z deseti respondentů by si rádi Toyotu nebo Lexus otestovali a 14 procent si chce vyzkoušet Mercedes-Benz.

S funkčností hybridního pohonu, který kombinuje jízdu na konvenční spalovací motor s elektromotorem, je obeznámeno osm z deseti dotázaných. Jen pětina má v tomto směru mezery. Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).

Krátkodobý leasing ustupuje do pozadí

Celkem 77 procent firem pořizuje auta prostřednictvím finančních produktů, zbytek platí hotově. Z finančních produktů je nejoblíbenější operativní leasing, který využívá 67 procent zákazníků. Půjčku pak volí 11 procent, stejně jako klasický leasing.

Krátkodobý operativní leasing se podle Aleše Kamaryta z Toyota Financial Services firmám vyplatí pouze tehdy, pokud mají zájem vozy rychle obnovovat a je-li pro ni výše měsíční splátky akceptovatelná v porovnání vůči jiným délkám smluv o operativním leasingu. „Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12–24 měsíců se totiž trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36–48, v některých případech až 60 měsíců,“ dodal.

Hybrid v testu ujel většinu cesty jen na elektřinu

Hybridy se vyplatí ekonomicky, ale i kvůli ochraně zdraví a životního prostředí. O jejich výhodách svědčí celá řada nedávných testů. Například plně hybridní Toyota Prius jezdí v městském provozu ze čtyř pětin pouze na elektřinu a během této doby neprodukuje žádné emise. Vyplývá to z nedávného testu organizace CARe uskutečněného v Římě a jeho okolí. „Test potvrdil, že hybridy výrazně šetří životní prostředí, protože se většinu provozní doby chovají jako elektromobily,“ komentuje výsledky šéf českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze