Vznikl první kilometr budoucí trasy D pražského metra

1
Vznikl první kilometr budoucí trasy D pražského metra
Fotografie: DPP
  • První úsek budoucí trasy D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova se blíží k cíli
  • Následovat bude hloubení těžní jámy pro stavbu stanice Olbrachtova
  • Už se proinvestovala první miliarda

Pražský dopravní podnik se pochlubil, že ražba prvního tunelu mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova na Praze 4 už je téměř hotova. Konkrétně vzniklo prvních 1 033 metrů tunelu, z nichž téměř půl kilometru má na svědomí geologický průzkum a dalších 534 metrů prorazili zhotovitelé za uplynulých sedm měsíců. Byly také dokončeny přípravné práce a přeložky inženýrských sítí a začíná hloubení stanice Olbrachtova. Protože se realizace dostává do fáze prováděné hornickým způsobem, nechali stavbaři osadit čtvrtou a poslední sošku svaté Barbory, patronky horníků. Tu také vysvětil farní vikář z římskokatolické farnosti u kostela Panny Marie Královny míru z Prahy–Lhotky.

Podle náměstka pražského primátora Adama Scheinherra zodpovědného za dopravu a předsedy dozorčí rady DPP běží stavba podle harmonogramu a daří se bez problémů jak odvážení tisíců tun vytěžené zeminy, tak realizace zhruba pěti kilometrů přeložek inženýrských sítí. Ražba mezistaničního tunelu se blíží k Olbrachtově, kam by měla dorazit koncem března 2023. Nicméně z potřebného objemu prací prý jde zatím zhruba o desetinu. Stavba stanice Olbrachtova probíhá v bezprostřední blízkosti obytných domů, proto byla zakryta halou, která má obyvatele chránit před prachem a hlukem.

V tuto chvíli stavba probíhá na celkem pěti lokalitách, vytěženo bylo za prvních sedm měsíců celkem 37 500 metrů krychlových rubaniny, stavba už pohltila 10 800 metrů krychlových betonu, z toho 319 tun v injektážích, 1 750 tun ocelové výztuže a 54 400 metrů ocelových kotev. Pro injektáže bylo vyvrtáno celkem 17 700 metrů.