Výsledek neuhodnete. Jak dopadl souboj BMW i40 M50 a Tesly Model 3 Performance?

2
Výsledek neuhodnete. Jak dopadl souboj BMW i40 M50 a Tesly Model 3 Performance?
Fotografie: BMW AG
  • Nejrychlejší varianta vozu BMW i4 dala Tesle hodně zabrat
  • Až na jednu disciplínu měl bavorský výrobce navrch

Prakticky neustálá dominance vozů Tesla v různých sprintech přestala „bavit“ mnichovské BMW a rozhodlo se, že přijde s konkurencí. Tou je model i4 ve variantě M50 se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 544 koní. To je porce, o které si může nechat zdát i jinak dost výkonná Tesla Model 3 ve verzi Performance. Jak to ale dopadne, když se tato dvojice postaví proti sobě na letištní dráze? Vyhraje těžší a silnější BMW, nebo lehčí a o něco málo slabší Tesla? Odpověď přináší video níže.

Závod začal klasickým sprintem z místa, kdy se cílová rovinka nacházela přesně 400 metrů od startu. A kdo by snad čekal, že o více jak 300 kg lehčí Tesla zadupe silnější BMW do země, šeredně se spletl. Ačkoliv je BMW i4 M50 pěkný cvalík, Tesla dostala poprvé za vyučenou. V dalším závodě se startovalo v rychlosti 50 mil za hodinu (80,5 km/h) a i zde dokázalo BMW porazit Teslu. Teprve v posledním závodě (dá-li se to tak nazvat) dokázala Tesla ukořistit jeden cenný bod. Zde ale sehrála hlavní roli vyšší hmotnost BMW, která se mu stala osudným.

Technické parametry BMW i4 eDrive M50

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 215 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 795 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 797 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
300kg je dost...část jde na vrub o něco větší baterce a zbytek, počítám 200kg jde na vrub toho, že to BMW bude normální auto a ne konzerva od rybiček.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze