Vylepšený Range Rover Velar přijíždí. Nabídne více elegance a lepší dojezd

Vylepšený Range Rover Velar přijíždí. Nabídne více elegance a lepší dojezd
Fotografie: Land Rover
  • Vylepšený Range Rover Velar je možné již nyní objednat
  • Nejlevnější provedení vyjde na necelých 1,8 milionu Kč

Vylepšený Range Rover Velar se vyznačuje špičkovými technologiemi, typickou vytříbeností vozů Range Rover a výrazným a čistým designem. Ve výbavě se mohou nacházet nové supertenké světlomety Pixel LED, které designem připomínají drahokam a nabízí optimalizované osvětlení vozovky. Karoserie je v rámci modelového roku 2024 vylepšena nižším zadním nárazníkem a tmavými detaily. V kabině se nově nachází prohnutý skleněný dotykový displej s úhlopříčkou 11,4", který je integrovaný do středové konzoly a poskytuje okamžité a intuitivní ovládání všech klíčových funkcí vozidla.

Plug-in hybridní Velar je schopnější a flexibilnější než kdykoli předtím. Na výběr jsou také zážehové a vznětové motory s mild-hybridní technologií. Ta zaručuje vyšší kultivovanost a nízkou spotřebu paliva. Zákazníci mohou vybírat z výbav Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE a Autobiography. Plug-in hybrid nese označení P400e. Zbytek nabídky tvoří různé varianty vybavené zážehovými a vznětovými motory řady Ingenium, které jsou všechny vybaveny systémem Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Tím se zvyšuje hospodárnost a výkon.

Tradiční jízdní komfort vozů Range Rover zajišťuje vylepšený podvozek a jeho nastavení. Na přání dodávané elektronicky řízené pneumatické odpružení díky pokročilému systému Adaptive Dynamics, který plynule mění tlumící síly na každém kole, poskytuje nerušený komfort i na rozbitých cestách a zároveň vyhlazuje nerovnosti. Velar P400e pak nabízí to nejlepší ze všech světů, neboť kombinuje elektromotor o výkonu 105 kW se zážehovým dvoulitrovým motorem Ingenium. Očekávaný reálný dojezd činí díky instalaci větší baterie s kapacitou 19,2 kWh přibližně 64 km, což je dost na to, aby průměrná denní vzdálenost ujetá vozem Range Rover Velar mohla být absolvována s nulovými emisemi. Pro delší cesty poskytuje plug-in hybridní pohonná jednotka kombinovaný reálný dojezd na benzin a elektřinu 684 km.

Díky kombinovanému výkonu 404 koní a točivém momentu 640 Nm je verze P400e schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h. V čistě elektrickém režimu umí jet rychlostí až 140 km/h a majitel může využít možnosti rychlého nabíjení stejnosměrným proudem. Nabití z 0 na 80 % je za pomoci 50kW nabíječky možné již za 30 minut. Pomalejší AC dobíjení lze realizovat výkonem až 7 kW, přičemž nabití potrvá v tomto případě dvě a půl hodiny. Co se týče dalších vylepšení, výrobce přináší aktualizace softwaru, které pokrývají 80 % řídicích jednotek ve vozidle, včetně systému Pivi Pro 7, navigace, palubní diagnostiky, podvozku a hnacího ústrojí. Případní zájemci o vůz již nyní mohou vyplňovat objednávky. Nejlevnější provedení omlazeného Velaru vychází na částku 1 798 128 Kč

Technické parametry Land Rover Range Rover Velar P400e (2024)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 803 × 2 032 × 1 665 mm, 2 098 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon297 kW, 404 koní, točivý moment: 640 Nm
Baterie19,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 5,4 l / 100 km
Cena od1 798 128 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze