Všechny Audi RS Q e-tron opět v první desítce, dopředu se posunul jen Sainz

9. etapa Rally Dakar 2022
Všechny Audi RS Q e-tron opět v první desítce, dopředu se posunul jen Sainz
Fotografie: Audi Sport
  • Krátká etapa znamenala malé rozestupy a minimální změny v průběžném pořadí
  • Všechny speciály Audi RS Q e-tron dojely v první desítce, v průběžném pořadí se dopředu posunul jen Carlos Sainz
  • Martin Macík dojel v etapě třetí, dobře si vedly i hybridní kamiony

Dnešní etapa Dakaru, v pořadí devátá, vedla z Wadi Ad Dawasir a smyčkou se tam zase vrátila. Měřila pouhých 491 kilometrů, z nichž se závodilo jen na 287 kilometrech.

Mezi osobními auty ovládl 9. etapu tovární tým Toyoty, který nese název Toyota Gazoo Racing. První byl Giniel De Villiers, druhý Henk Lategan a třetí Nasser Al-Attiyah, který má na čele průběžného pořadí dost velký náskok, tak se evidentně snaží jet na jistotu a zbytečně neriskovat. Z pilotů Audi RS Q e-tron byl nejrychlejší Mattias Ekstrom, který dojel čtvrtý, Carlos Sainz se Stephanem Peterhanselem dojeli na 6. a 8. místě. Vzhledem k délce etapy ale byly rozestupy minimální. Mezi vítězným De Villiersem a osmým Peterhanselem byl rozdíl 3 minuty a 45 sekund, což na velké změny v průběžném pořadí nestačilo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou dojeli až na 22. místě, ale se ztrátou pouhých 11 minut a 27 sekund na vítězného De Villierse.


Ve vedení průběžného pořadí osobních automobilů tedy zůstává Al-Attiyah před Loebem a Al Rajhim. I Martin Prokop, nejlepší z českých reprezentantů, zůstává na osmé příčce a Mattias Ekstrom, zatím nejúspěšnější pilot Audi RS Q e-tron, se z 11. místa také neposunul. Pouze Carlos Sainz je 17., tedy o příčku blíže k první desítce, než byl včera. Ani Stephane Peterhansel se z 62. příčky neposunul dopředu, přestože se pohybuje mezi jezdci, kteří se už většinou potýkají s většími problémy a nabírají mnohem větší ztráty, zatímco on dojel etapu s minimálním odstupem od absolutní špičky.

Mezi kamiony tradičně první pozice ovládly Kamazy, ale tentokrát jen dvě v pořadí Nikolaev a Sornikov. Třetí dojel Martin Macík s Ivecem, za ním sice dojel Shibalov, ale následovaný Ignaciem Casalem s Tatrou týmu Buggyra Racing a Alešem Lopraisem se speciálem Praga V4S. Rozestupy byly, kvůli krátké etapě, i mezi kamiony poměrně malé. Martin Macík na vítězného Nikolaeva ztratil pouhé 2 minuty a 37 sekund a na druhého Sotnikova pouhé 3 sekundy. Ignacio Casale z Chile ztratil na Macíka necelé dvě minuty a Loprais byl za Casalem také v odstupu menším než 2 minuty. Gert Huzink s hybridním Renaultem, postaveným v Česku, dojel dvanáctý 9 minut za Lopraisem a Teruhito Sugawara s kamionem Hino 600-Hybrid na 16. místě ztratil na Huzinka dalších 5 minut. Kees Koolen s Ivecem týmu Project 2030, které také vzniklo v Česku a je připravené na elektrifikaci, pak dojel na dvacátém místě se ztrátou dalších 19 minut.

Ani v průběžném pořadí kamionů nejsou velké změny, vpředu zůstává trojice Kamazů v pořadí Sotnikov, Nikolaev, Shibalov a za nimi je se ztrátou hodiny a půl na Sotnikova Aleš Loprais, kterého od pomyslných stupňů vítězů stále dělí přibližně 50 minut. Martin Macík je devátý a hybridní kamiony na 14. a 15. místě v pořadí Huzink, Sugawara. Hned za nimi se drží Kees Koolen i přes dnešní větší ztrátu.

Tato etapa tedy žádné velké zvraty nepřinesla, ale hybridní speciály mezi osobními auty i kamiony se drží v první dvacítce. Uvidíme, jak bude probíhat zítřejší etapa. Přinese nějaké zajímavější zvraty dvě etapy před cílem?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze