Volvo pomůže řidičům dojet elektromobilem dále

Volvo pomůže řidičům dojet elektromobilem dále
Fotografie: Volvo Cars
  • Volvo průběžně zlepšuje software svých elektromobilů
  • Hodlá přinášet nové funkce i do budoucna

Švédská automobilka Volvo připravila svým zákazníkům nejnovější aktualizaci, která by měla pomoci lépe hospodařit s energií v baterii. Kromě vylepšení již známých aplikací, jako jsou inteligentní správa baterie či časovač jejího předehřívání, přichází i nová pomůcka Range Assistant. Ta nabízí řidiči rady a pomoc s co nejefektivnějším využitím kapacity baterie. Týká se jak Volva, tak dceřiného Polestaru, který s ním sdílí elektromobilní techniku. Aktualizovány jsou modely Volvo XC40 Recharge a Polestar 2. Dočká se i chystané Volvo C40 Recharge. Poslouží k tomu dálková aktualizace OTA, kterou čínsko-švédský koncern zprovoznil koncem roku 2020.

Range Assistant nabídne řidičům přesné údaje o zbývajícím dojezdu a spotřebě v reálném čase, což by jim mělo pomoci pochopit klíčové faktory, ovlivňující dojezd. Přináší navíc nový režim Eco Climate, přizpůsobující práci klimatizace tak, aby minimalizovala spotřebu energie. Klimatickou přípravu baterie lze konfigurovat pomocí aplikace Polestar. Nově je propojená i s mapami od Googlu. Když řidič nastaví jako cíl nebo průjezdní bod nabíječku, vůz automaticky během jízdy upraví s optimálním předstihem teplotu baterie tak, aby se následně nabíjela co nejrychleji.

Technické parametry Volvo EX40 (2021) T4

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 1 851 × 1 652 mm, 1 741 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon300 kW, 212 koní, točivý moment: 405 Nm
Baterie10,7 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 3,7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 23,8 kWh / 100 km, dojezd: 416 km
Cena od1 197 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze