Volkswagen se začne více zaměřovat na software

1
Volkswagen se začne více zaměřovat na software
Fotografie: volkswagen.com
  • Volkswagen věří, že zvládne splnit emisní limity pro letošní rok
  • Od roku 2022 bude mít elektromobil v každém segmentu

Navzdory aktuální situaci způsobené koronavirem vstupuje Volkswagen do druhé fáze realizace strategie „TRANSFORM 2025+“. Pro značku tím začíná nová éra. Rozsáhlá elektrická ofenziva bude nyní viditelná také na silnicích. ID.3, první elektromobil na základě nové elektrické platformy MEB, bude podle plánu dodáván zákazníkům od léta. Poté bude následovat první elektrické SUV značky, model ID.4. Nabídku navíc rozšíří další elektrifikace konvenčního portfolia.

Volkswagen ID.3

Od roku 2022 bude značka nabízet elektromobily na základě platformy MEB ve všech automobilových segmentech. Do roku 2025 se má prodávat nejméně 1,5 milionu elektromobilů ročně. Dlouhodobým cílem je úplná „dekarbonizace“ produktové řady i celé společnosti do roku 2050. V příštím roce se sníží průměrné flotilové emise CO2 o 25 gramů na kilometr. Značka je přesvědčena o tom, že splní limity platné v EU pro rok 2020.

Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na softwaru

Kromě elektrifikace bude značka v následujících letech rozvíjet také digitalizaci. Pozornost bude přitom zaměřena na dvě hlavní oblasti: realizaci Plánu digitální transformace a založení organizace Car.Software.

Po ukončení platnosti Paktu pro budoucnost je Plán digitální transformace navazujícím programem, který připraví značku na digitální éru. Společnost Volkswagen získá nové digitální kompetence a její organizace má být konkurenceschopnější. Tímto způsobem bude v oblasti správy eliminováno až 4 000 pracovních míst. Současně je plánováno 2 000 nových pracovních míst v digitálních oblastech.

Část nových pracovních míst vznikne v nové organizaci Car.Software, s níž značka převzala v rámci koncernu odpovědnost za oblast automobilového softwaru. V nové organizační jednotce budou soustředěny veškeré softwarové aktivity od operačních systémů vozidel přes digitální „ekosystémy“ až po nové služby pro mobilitu. V prvním kroku bylo pod jednu střechu sdruženo 3 000 digitálních odborníků. Do roku 2025 bude v této organizační jednotce pracovat více než 10 000 softwarových inženýrů.

Diskuze ke článku
Petr
Tahle veta mela byt aktualni tak 3 roky zpet, ne kdyz ted jim hnije desitky tisic aut bez SW na parkovištích.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze