Zatím největší elektrický vůz Volkswagen, ID.6, nejspíše dorazí s baterií o kapacitě 85 kWh. Konkrétní čísla hovoří o 84,8 kWh a v útrobách vozu budou ukryty lithium-iontové články NCM, které dodá CATL. Informace přináší insideevs.com. Ačkoliv se původně hovořilo o dojezdu okolo 588 km, nyní vyplouvají na povrch o něco reálnější čísla. Sedmimístný elektromobil Volkswagen by měl bez problému ujet na plně nabité baterie okolo 400 km. To však stále hovoříme o základní variantě s výše uvedenou kapacitou baterií.
Časem by totiž nejspíše mohla dorazit varianta s větší kapacitou akumulátorů. I tak se ale nezmění výkon pohonné soustavy, který bude činit 150 kW. Točivý moment by měl dosahovat 310 Nm a díky rozvoru 2 695 mm se bude jednat o dostatečně velký elektromobil pro sedm cestujících. ID.6 přijede na podvozkové platformě MEB a pohotovostní hmotnost dosáhne v nižších výbavách takřka 2,3 tun. Co se týče světové premiéry, ta se uskuteční letos v dubnu, přičemž do konce roku se vůz dostane do běžného prodeje.
No přece k tomu, abych nemusel smrdět po 200 km 45 min na nabíječce, kde cena za 1kw stojí víc jak 6kč, když mám doma 1kw za 2 Kč.
A za druhé, rozmohl se nešvar tvrdit, že EV na 200 km stačí, to znamená, že na delší trasy si koupím druhé auto???? To je fakt logika.