Volkswagen ID. Buzz odhalen. Silnice už nebudou jako dřív

Kompletní představení
4
Volkswagen ID. Buzz odhalen. Silnice už nebudou jako dřív
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen ukázal světu definitivní podobu elektrického minibusu a dodávky
  • Vyrábět se začnou v Hannoveru během prvního pololetí 2022
  • Start prodeje se ve vybraných evropských zemích čeká na podzim 2022
  • Předprodej začne v květnu téhož roku

Źádné velké překvapení se nakonec v Hamburku při oficiálním odhalení neodehrálo, konečná podoba nástupce legendárního busíku víceméně odpovídá mnoha renderům i odhadům kolujícím po webu. Základní tvary i design naznačil už koncept I.D. Buzz, sériová verze se liší de facto jen střízlivějším provedením detailů. Nutno dodat, že i když na projektu nepracoval od začátku, že výsledku prospěl vliv Jozefa Kabaně, aktuálního šéfdesignéra celé Volkswagen Group (mimo jiné dřívější šéfdesignér Škodovky, autor například současného Superbu). Utilitární tvary byly dané, avšak citlivá práce s detaily jim dodala eleganci. Nechybí ani rozumná míra retroprvků, především největší příďové logo VW současné produkce jasně odkazující na Volkswagen T1. Nechybí hrátky s nočním LED designem a také maticové LED světlomety.

Záď se zase svými nově horizontálními koncovými světly tak trochu odpoutává od světa Volkswagenů T a úmyslně se hlásí spíše do rodiny, v níž aktuálně už žije nový Multivan. Hlásat to mají mj. koncová světla, historicky poprvé propojená červeným pásem. Ten umí na přání předvádět různé animace a vítat svého řidiče. V nabídce samozřejmě nechybí velký hit poslední doby – dvoubarevné lakování karoserie v kombinaci s odstíny žlutá Lime, modrá Starlight, oranž Energetic či zeleň Bay Leaf.

Design se záměrně odklání od řady Volkswagen T a hlásí se spíš k novému Multivanu

Interiér je proti velice odvážnému konceptu nejvíce přizpůsoben aktuální realitě. Sériové výroby se nedočkaly chytré variabilní prvky typu kolejniček v podlaze, lůžkové úpravy či modulárního závěsného systému. Některých z nich se pravděpodobně dočkáme v chystané kempové verzi California, základní ID. Buzz však svou variabilitou nevybočuje z průměru velkých rodinných vozů. Nabízí 5 míst díky bezmála dvoumetrové celkové šířce s dostatkem prostoru pro dospělé pasažéry. Zadní lavice je dělená 1:2, každý díl lze zvlášť posouvat a měnit sklon opěradla. Přední část kokpitu svým stylem i použitými moduly silně připomínající dosavadní modely ID.3, ID.4 a ID.5 překypuje odkládacími prostory, schránkami a poličkami. A celý salon nabízí pouze syntetické a recyklované materiály.

K řidiči informace proudí buď přes centrální 10", nebo 12" displej, dále skrze digitální „kapličku“ o úhlopříčce 5,3" a přes head-up displej. Nechybí barevný pás pod oknem, který řidiči intuitivním způsobem sděluje, že se například blíží k překážce. Takový, který už známe z menším modelů ID. Novinkou je umístění voliče směru na sloupek řízení, jak to mají rádi zejména američtí motoristé. V USA se totiž bude Buzz také vyrábět a nabízet.

Interiér se drží standardů řady ID., variabilita nevybočuje ze zvyklostí

Vůz je nazýván MPV, okouzlit by měl obřím prostorem pro posádku i zavazadla. Prostorové řešení těží z plně elektrické platformy MEB, která mj. umístila pohon dozadu. Vpředu však přesto „frunk“, jako byl u konceptu I.D. Buzz, nenajdeme. Stejně tak nedošlo na třetí řadu míst, tu snad přinese prodloužená verze, o níž se potichu neoficiálně mluví. Nářky by měl utišit gigantický zavazadlový prostor o základním objemu 1 121 litrů (zatím nevíme dle jaké normy) s nastavitelným dnem, případně 2 205 l se sklopenou druhou řadou sedadel. Užitková verze Buzz Cargo s volitelným dvou nebo třímístným provedením pojme až 3,9 m3, případně dvě naložené europalety. Při celkové hmotnosti 3 000 kg odveze až 650 kg nákladu a nabízí možnost naložit dlouhé břemeno otvorem v přepážce až do kabiny.

Vzadu umístěný motor nabízí zpočátku výkon 150 kW (204 k), napájen je z baterie o brutto kapacitě 82 kWh (77 kWh netto), kterou lze nabíjet příkonem až 170 kW, tedy výrazně rychleji než stávající modely ID., případně třífázovou nabíječkou až 11 kW. V prvním případě se baterie naplní z 5 na 80 % SoC za 30 minut. Nabízí obousměrné nabíjení a v budoucnu přibudou další výkonové i kapacitní verze, očekává se zejména superbaterie se 111 kWh. Nejvyšší rychlost výrobce elektronicky omezil na 145 km/h, další dynamické údaje zatím nezveřejnil. Vůz by se měl už představit se zjednodušeným billingem dobíjení Plug and Charge, jehož vývoj koncern Volkswagen aktuálně dokončuje. Chystá se i masivnější využití decentralizované komunikace Car2X, jejíž výstupy zohlední i systém Travel Assist.

Buzz by měl okouzlit dynamikou v podélném i příčném směru a také manévrovatelností; průměr otáčení s pohonem zadních kol činí znamenitých 11,1 m, stejnou hodnotu nabízí třeba Golf. Stabilní jízdní vlastnosti by měla zajistit samotná platforma MEB s nízkým těžištěm, dlouhým rozvorem a víceprvkovým zavěšením zadních kol.

Dvoubarevné lakování se pojí se čtyřmi volitelnými metalízami

Prodeje odstartuje vyšší ze dvou specifikací Pro, časem nabídku doplní i dostupnější Pure. Tomu bude odpovídat i bohatá standardní výbava, v níž nebude chybět více než 30 asistenčních systémů (podle výbavy). Standardní výbava zahrne kompletní elektrizaci oken a zrcátek, posuvné dveře na obou stranách, tónovaná okna, litá 19" kola se samozacelujícími pneumatikami Airstop, promítání loga na zem, přední loketní opěrku, roletku zavazadelníku, výškově nastavitelná obě přední sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní stěrač s cyklovačem, bezdrátovou nabíječku mobilu, automatickou klimatizaci s aktivním filtrem, 5 reproduktorů, manuální nastavení výšky světlometů, multifunkční čelní kameru, multifunkční volant, 3 USB-C, keyless go a infozábavu Ready 2 Discover s 10" displejem.

Za příplatek lze získat mj. exteriérové ambientní osvětlení, maticové světlomety, animovaná zadní LED světla, až 21" kola, vyhřívané trysky ostřikovačů, lepší čalounění včetně dvoubarevného, 30 barev ambientního osvětlení (10 je ve standardu), centrální úložný systém BuzzBox, 12" dotykový displej, termoizolační vyhřívané čelní sklo, 9 reproduktorů, vyhřívaný koženkový volant, navigaci Discover Pro, světelný a dešťový senzor spolu s USB-C v patě zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, hlasové ovládání, adaptivní tempomat, parkovací asistent, couvací kameru či pokročilý Travel Assist. Výbava nákladní verze Cargo je poněkud skromnější, v základu si například vystačí s 18" ocelovými koly, jedinými posuvnými dveřmi a dvojlavicí pro spolujezdce.

Infozábavní systémy odpovídají těm v dosavadních modelech ID. – nabízejí tedy, kromě výše zmíněného, například tuner DAB+, aplikace, zrcadlení mobilů či OTA/FOTA aktualizace schopné udržovat v plně funkčním stavu až 35 ovladačů v celém vozidle. I zde bude samozřejmě možná dodatečná aktivace některých prvků výbavy, například navigace, ať už za jednorázový poplatek, nebo formou předplatného. Vůz by také měl být prvním Volkswagenem, který v budoucnu nabídne autonomní řízení 4. úrovně.

Výrobce zatím zveřejnil pouze částečné technické údaje, rovněž na kompletní ceník si budeme muset počkat. Jak ale naznačují první informace, mezi levná auta Buzz nezamíří, minimálně zpočátku ne. Uvidíme, kam posune cenu pozdější debut základní linie Pure.

Technické parametry Volkswagen I.D. BUZZ Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Související články
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
Puvodne to melo byt neco uplne jineho. Je to velke zklamani…
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 9. 3. 23:41
Zvenku trochu zvláštní uvnitř učiněný hnus ještě podpořený oranžovou. Cena 55 tis. EUR základ, reálný dojezd 350 km v létě.
Tomas Horak
Tomas Horak
Pokud pojede 5 lidí, budou se mačkat jako v SUV a pokud pojedou 4, tak si ani nedají dovnitř lyže (žádný průvlak). Těšil jsem se na krátkou verzi pro 6 lidí ve třech řadách. Za mě interiér odfláknuli. Velký kufr nenahradí variabilitu. Zklamání i pro mě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze