Vodíkový autobus s technologií od Toyoty zvládne až 400 kilometrů

2
Vodíkový autobus s technologií od Toyoty zvládne až 400 kilometrů
  • Autobus společnosti CaetanosBus, na kterém spolupracovala i Toyota, se představil na výstavě Busworld
  • Sada článků je umístěna na střeše a pětice vodíkových nádrží pojme 37,5 kilogramů vodíku

Toyota dodala a nainstalovala první sadu palivových článků do nového městského autobusu H2.City Gold firmy CaetanoBus SA. Dopravní prostředek se představil ve světové premiéře na výstavě Busworld 2019 v Bruselu. Byl tak završen první konkrétní krok v rámci spolupráce, kterou v září 2018 oznámily společnosti Toyota Motor Europe a CaetanoBus SA (významná konstrukční a výrobní firma z Portugalska) s cílem vyrábět městské autobusy na vodíkové palivové články.

Vodíkový autobus

Vzhledem k dlouhodobým vztahům firmy CaetanoBus s Toyotou, jejím vynikajícím znalostem požadavků trhu i technickým schopnostem se jedná o ideálního evropského partnera k nastartování rozvoje obchodních aktivit v této oblasti pohonů,“ uvedl Dr Johan van Zyl, prezident a generální ředitel TME. „Těším se, až získáme z trhu první zpětnou vazbu k této iniciativě a rozšíříme naše dodávky technologií vodíkových palivových článků,“ doplnil.

Sada článků je umístěna na střeše autobusu a je spojena s pěti vodíkovými nádržemi o celkové kapacitě 37,5 kg, což vozidlu zajišťuje dojezd až 400 km. Autobus do devíti minut natankuje vodíkové palivo natlakované na 350 barů a za jízdy pak vypouští pouze vodní páru. Autobusoví dopravci tímto získávají bezemisní řešení bez obvyklých negativ, kam patří dlouhá doba nabíjení nebo podmínky vysokého zatížení. Zkušební verze autobusu se již v příštích měsících objeví v praktickém provozu různých evropských měst před komerčním nasazením naplánovaným na polovinu roku 2020.

S Toyotou máme dlouhodobé vztahy. Úspěšné rozšíření naší partnerské spolupráce na palivové články pro náš nový městský autobus v Evropě umožňuje oběma stranám ukázat doplňující se technologie a technické schopnosti na úrovni světové třídy. Díky tomuto projektu budou moci městské samosprávy přehodnotit budoucí možnosti mobility a přispět ke zvýšení kvality života,“ komentoval José Ramos, prezident společnosti Salvador Caetano Indústria.

Toyota v souladu se svojí vizí bezuhlíkové společnosti – definované ve strategickém plánu Toyota 2050 Environmental Challenge – prosazuje využití technologie vodíkových palivových článků i mimo oblast osobních automobilů, tedy například v těžkých nákladních vozidlech, menších dodávkových automobilech, vysokozdvižných vozících a autobusech.

Diskuze ke článku
Josef
To je tedy super. Proterra vyrábí příměstské elektrické busy s dojezdem 530 km, baterie 660 kWh. Jejich provoz bude stát zhruba šestinu a pořizovačka bude zhruba stejná.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze