Víme, kdo a kdy bude vyrábět revoluční články 4680 pro Teslu

3
Víme, kdo a kdy bude vyrábět revoluční články 4680 pro Teslu
Fotografie: Tesla Motors
  • Očekávaný článek typu 4680 už existuje jako prototyp
  • Tesla s ním počítá pro důležité vozy
  • Zájem projevili i další výrobci

Společnost Panasonic představila podle greencarreports.com prototyp velkoformátového válcového článku 4680 pro Teslu. Zkušební výrobu má někdejší dvorní dodavatel a podílník Tesly zahájit v březnu 2022, sériové dodávky začnou později v témže roce. Jedná se o důležitý mezník pro obě zúčastněné společnosti. Panasonic získá důležitou konkurenční výhodu, Tesla zase modernější a v neposlední řadě i levnější baterie.

Velkoformátové články typu 4680 (šířka 46 a délka 80 mm) byly už loni ústředním bodem prezentace Tesly na akci Battery Day. Mají snížit náklady na výrobu baterií a Tesla dříve prohlašovala, že v době otevření Gigafactory Berlin už budou připraveny. Hlavní dodavatel těchto článků, společnost Panasonic, byla k velkému formátu článků zpočátku skeptická kvůli možným problémům s přehříváním. Ty se zjevně podařilo vyřešit, nicméně v jednom ze vzácných rozhovorů poznamenal šéf výroby baterií Panasonic Jasuaki Takamoto, že velkoformátové baterie jsou náchylnější k částicové kontaminaci, která by mohla vést k požáru. Je tedy třeba zpřísněných opatření při výrobě.

Tesla s články 4680 počítá pro výrobu strukturálních nosných baterií pro Model Y, vyráběný v dokončované Gigafactory Texas, dále pro Cybertruck a Semi. Zájem projevili i další výrobci, mj. Lucid. Ten aktuálně, stejně jako Tesla, používá menší články formátu 2170. Po velkém formátu pokukují i další velcí výrobci baterií, mj. Samsung SDI či LG.

Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
Naposledy upraveno: 27. 10. 2021 12:19
> Tesla dříve prohlašovala, že v době otevření Gigafactory Berlin už budou připraveny

Tak trochu ironie, kdyz ted vidime obstrukce s nemci.

Vsiml si ovsem nekdo, co za baterie pouziva VW? Uplne, ale uplne jine, ploche baterky. Zas takovy prulom to neni, jen zvetsili obal a tim padem zbytecneho obalu v souctu celeho auta bude mene. Technologicky o zadny pokrok se nejedna. Vzdyt sama Tesla uvedla prulomovy narust kapacity o neuveritelnych 16%. To je fakticky to, co se usetri na plytvani mistem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze