V roce 2030 bude mít podle šéfa Vitesco Technologies polovina vozů elektrický pohon

V roce 2030 bude mít podle šéfa Vitesco Technologies polovina vozů elektrický pohon
Fotografie: continental.com
  • Vitesco Technologies se specializuje na vývoj a výrobu komponentů pro elektromobilitu
  • Německá společnost předpokládá, že do roku 2030 budou mít vozy s elektrickým pohonem v automobilové dopravě 50procentní zastoupení
  • Dle očekávání bude 10 až 15 procent vozidel čistě elektrických

Spalovací motor se dostává pod tlak a s ním i celé odvětví automobilového průmyslu. Zároveň však roste trh s elektrifikovanými pohony. Generální ředitel společnosti Vitesco Technologies, Andreas Wolf, vidí v elektrifikovaném pohonu obrovský potenciál a je přesvědčen, že jej společnost Vitesco Technologies dokáže naplno využít.

Přechod na elektromobily je pro tradiční výrobce aut výzva

Automobilový průmysl v současné době čelí velkým výzvám. Prakticky všechny významné automobilky se připravují na přechod k elektromobilitě, což samo o sobě představuje nemalé úsilí, nyní se navíc musí světoví hráči v odvětví automotive vyrovnávat s následky koronavirové krize. Na totéž musí reagovat i dodavatelé, pro které však může být krize i velkou příležitostí.

Vzhledem k pandemii COVID-19 a jejím důsledkům zůstává ekonomické prostředí stále velmi nejisté. Potrvá pravděpodobně několik let, než se v automobilovém průmyslu vrátíme na úroveň ,před koronou‘. Rozhodně se ale nebudeme vracet zpět: elektrifikované pohony jsou životně důležité, pokud máme splnit požadavky na snížení emisí CO2 a dalších skleníkových plynů,“ říká Andreas Wolf, generální ředitel společnosti Vitesco Technologies.

Podle statistik Evropské asociace výrobců automobilů se podíl vozů na elektrický pohon neustále zvyšuje. V Evropské unii v prvním čtvrtletí letošního roku činil jejich podíl na trhu s nově prodanými automobily 6,8 procenta, což meziročně znamená více než dvakrát tolik. A zdá se, že rozmach elektromobilů nebrzdí ani koronavirová pandemie.

Vedení společnosti Vitesco Technologies očekává, že vozy s elektrickým pohonem získají do budoucna ještě zásadnější význam. „Myslím si, že do roku 2030 bude mít zřejmě kolem padesáti procent všech vozů elektrický pohon. Očekáváme, že čistě elektrická vozidla budou představovat asi 10 až 15 procent, i když se samozřejmě objeví regionální rozdíly,“ tvrdí Andreas Wolf. „To znamená, že stále budou jezdit i vozidla s čistě spalovacími motory, ale nebude jich 90 nebo 95 procent, jako je tomu nyní.

Soumrak spalovacích motorů?

Řada významných automobilek ohlašuje, že chystají vývoj poslední generace spalovacích motorů. Na trh by se měly dostat v průběhu této dekády. „Pokud je životnost jedné generace motorů v průměru 10 let, můžete si spočítat, kdy začne vývoji motorů odbíjet poslední hodina, přinejmenším podle toho, co víme dnes. Společnost Vitesco Technologies předpokládá, že po roce 2035 nebo 2040 se spalovací motory budou vyskytovat už jen sporadicky,“ předpovídá šéf Vitesco Technologies Andreas Wolf, jenž v automobilovém průmyslu pracuje přes 30 let.

Ani to však neznamená, že by Vitesco Technologies s nástupem elektrifikace na spalovací motory zcela zanevřelo. „Jsme stále aktivní i v této oblasti. Optimalizujeme proces vstřikování, snižujeme spotřebu a pracujeme na elektrifikovaném spalovacím motoru. K příkladům našich inovací patří i ohřívaný katalyzátor, který dokáže velice rychle, účinně a při krátkém průchodu vyčistit výfukové plyny,“ vysvětluje Wolf.

Přesto současný vývoj přirozeně nahrává společnostem, jako je Vitesco Technologies, které se zaměřují na vývoj a výrobu elektrických pohonů. „Obecně řečeno: čím více elektrifikace, tím větší bude náš tržní potenciál. Ve společnosti jsme si vytvořili zásadní parametr definovaný jako ,podíl na vozidlu‘, tj. kolik dílů jsme schopni dodat na jedno vozidlo. V případě elektromobilu to může být i čtyřikrát více než u běžného vozu se spalovacím motorem. Ve společnosti Vitesco Technologies máme vše potřebné k tomu, aby byla elektrická budoucnost úspěšná: technologie, produkty i odborné znalosti,“ uzavírá Andreas Wolf.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze