V Hamburku začalo jezdit 25 nových vodíkových taxi Toyota Mirai

4
V Hamburku začalo jezdit 25 nových vodíkových taxi Toyota Mirai
Fotografie: Toyota
  • Hamburské úřady zřídily samostatný fond pro nákup ekologických vozidel
  • V Paříži již jezdí 600 vozů Toyota Mirai ve službách taxi

Toyota se připojila k výměně hamburských městských taxíků se spalovacími motory za vozy s nulovými emisemi a dodala společnosti Best Taxi 25 vodíkových sedanů Mirai druhé generace. Do roku 2025 pak budou všechny městské taxíky bezemisní. Flotilu prémiových sedanů s elektrickým pohonem poháněným vodíkovými palivovými články dodal společnosti Best Taxi autorizovaný prodejce Toyota Autohaus S+K. „Ve velkém městě, jako je Hamburk, může taxislužba sehrát důležitou roli v dekarbonizaci dopravy. Vozy typu Mirai poháněné vodíkovými palivovými články jsou ekologickým a praktickým řešením, které přispěje ke zlepšení kvality ovzduší ve městě,“ řekl Carsten Schulz, ředitel Autohaus S+K GmbH, autorizovaného prodejce vozů Toyota.

Toyoty Mirai byly financovány z grantu hamburské samosprávy v rámci projektu Taxi budoucnosti, jehož cílem je do konce roku 2024 nahradit všechny taxíky provozované ve městě vozy s nulovými emisemi. Tento projekt byl zahájen v dubnu 2021, kdy ve městě jezdilo pouze pět taxíků s nulovými emisemi. K dnešnímu dni získalo licenci na provozování taxislužby celkem 350 elektromobilů, z toho 25 vozů Toyota Mirai na vodíkový pohon. Hamburské úřady zřídily samostatný fond, z něhož bude pořízeno celkem 460 bateriových a vodíkových elektromobilů, včetně 60 vozů pro vozíčkáře. V Paříži již jezdí 600 vozů Mirai jako taxíky, v Kodani pracuje 100 vodíkových Toyot pro taxislužbu a po celé Evropě jsou sedany Mirai ve flotilách mnoha služeb sdílení aut, spolujízdy a půjčoven aut.

Každé z vozidel nabízí podle WLTP dojezd až 650 km a lze jej natankovat během několika minut. Toyota Mirai je poháněna elektromotorem o výkonu 182 koní, který je napájen palivovými články, jež vyrábějí elektřinu reakcí vodíku a kyslíku. Jediným vedlejším produktem této reakce je vodní pára. Mirai kombinuje praktické výhody dlouhého dojezdu a rychlého doplňování paliva s příjemným zážitkem z jízdy a nulovými emisemi typickými pro elektrický pohon. Vůz si vede dobře za všech podmínek a zachovává si účinnost a dojezd jak při teplotách pod bodem mrazu až -30 °C, tak při velmi vysokých teplotách. Spotřeba vodíku činí v závislosti na výbavě v průměru 0,79 až 0,89 kg/100 km.

Technické parametry Toyota Mirai (2020)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 885 × 1 470 mm, 1 920 kg
PohonVodík, hnaná náprava: zadní
Výkon134 kW, 182 koní
Nádrž6 kg
SpotřebaKombinovaná: 0,8 kg / 100 km
Cena od1 809 000 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
A kdo to platí?
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 8. 3. 2023 07:30
Tohle je typická ukázka jak nemá vypadat článek. V tomto odstavci se musí každý ztratit. Mluvíme o několika zemích prakticky v jedné větě. Tedy dozvěděli jsme se, že TAXI licenci má pouze 25 Mirai, ale jezdí jich jako TAXI celkem 600 :)

Toyoty Mirai byly financovány z grantu hamburské samosprávy v rámci projektu Taxi budoucnosti, jehož cílem je do konce roku 2024 nahradit všechny taxíky provozované ve městě vozy s nulovými emisemi. Tento projekt byl zahájen v dubnu 2021, kdy ve městě jezdilo pouze pět taxíků s nulovými emisemi. K dnešnímu dni získalo licenci na provozování taxislužby celkem 350 elektromobilů, z toho 25 vozů Toyota Mirai na vodíkový pohon. Hamburské úřady zřídily samostatný fond, z něhož bude pořízeno celkem 460 bateriových a vodíkových elektromobilů, včetně 60 vozů pro vozíčkáře. V Paříži již jezdí 600 vozů Mirai jako taxíky, v Kodani pracuje 100 vodíkových Toyot pro taxislužbu a po celé Evropě jsou sedany Mirai ve flotilách mnoha služeb sdílení aut, spolujízdy a půjčoven aut.
Dini Dini
Dini Dini
Vodík je problém. A baterky taky. Třeba někam povede vývoj vodíku a ne vývoj baterek. Proto si myslím, že je dobře dát podporu oběma směrům.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze