U nabíječek už se nebudete muset jen nudit

4
U nabíječek už se nebudete muset jen nudit
Fotografie: Electrify America
  • Společnost Electrify America oprašuje starý koncept
  • Měl by zpříjemnit čekání na nabití auta
  • V případě úspěchu se dočká rozšíření

Je až s podivem, jak nechávají ladem poskytovatelé nabíjecích služeb možnost využití času, který tráví jejich zákazníci, připojení na životadárný kabel. A kdy někteří pracují, jiní si čtou, ale velká část jen lelkuje. A z ní by opět nezanedbatelné procento bylo vděčné za možnost čas, strávený na mnohdy nehostinném místě, si zpříjemnit nebo jej využít i jinak než k poslechu audioknihy. Jistě, řada nabíječek vzniká v prostorech čerpacích stanic (a bude jich stále přibývat), případně je rovnou v zemích s pokročilou elektromobilizací (pochopitelně myšleno Norsko) nahrazují. A u nich se většinou najde aspoň nějaký ten denní tisk, chlazený nápoj či oschlá bageta. A ti pilní si mohou třeba umýt okna.

Jenže to stále není ono, navíc jde o pasivní přístup k zákaznickým peněženkám. Proto už Elon Musk hovořil o možnosti rozličných služeb u nabíjecích stanic, pochopitelně až v okamžiku, kdy frekvence elektromobilů, jež se tam vystřídají, něco podobné ekonomicky ospravedlní. Jenže v tomto případě kupodivu začali jako první jednat jiní. Společnost Electrify America totiž, při příležitosti otevření své dvousté ultrarychlé nabíjecí stanice v kalifornské Santa Klaře, oznámila brzké zavedení nové služby pro nabíjející zákazníky. Ta bude poskytována ve spolupráci se společností Westfield, v jejíchž obchodních areálech začala Electrify America budovat některé své nové stanice. Konkrétně už jich má v tuto chvíli šest a brzy otevře dalších jedenáct.

Právě v areálu Westfield Valley Fair v Santa Claře si totiž budou moci elektromobilisté u nabíječek dálkově objednat jídlo z tamějších restaurací, a to jim bude následně doručeno až k okénku auta. Je to tedy znovuzrození původní podoby služby drive-in, kdy řidiči prostě zaparkovali u restaurace a vmžiku u nich byla servírka pro objednávku, kterou jim následně přinesla. Tedy žádné popojíždění úzkým koridorem v koloně k okénku. Služba se má rozšířit i do dalších stanic v areálech Westfield a není třeba pochybovat, že v případě úspěchu si budou moci elektromobilisté, zapojení na nabíječce, zkrátit čas podobným způsobem i na řadě dalších míst i u konkurenčních providerů. A že nemusí zůstat jen u donášky hotového jídla. Kdypak se něčeho podobného dočkáme v Evropě?

Související články
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
...tak tak jezdit levné znamená nesezrat na každé nabijecce hambač za 150 😀
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Naposledy upraveno: 6. 12. 2021 10:12
Tyhle gastra jen podporují nezdravý životní styl, lidi jsou čím dál línější, obéznější, všechno chtějí na čudlík...

Kdyby raději podporovali nějaké fyzické aktivity, venkovní fitka,...
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Takže řidič bude vlastně čekat na nabíjení a navíc i na donášku jídla která klidně může přijít až za 15minut z fastfoodu. V době Covidové je asi fajn sedět ve svém vozidle, ale já se rád projdu a sednu si ke stolečku. Nemám prostě tu potřebu po x hodinách sezení v autě, tam trávit další čas.
Bohatě mi tedy stačí když bude nějaká možnost jídla ve vzdálenosti 5 až max 10 minut klidné chůze.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze