Trvalá udržitelnost pro BMW znamená budoucnost. Co pro to BMW děla?

Trvalá udržitelnost pro BMW znamená budoucnost. Co pro to BMW děla?
  • V minulém roce prodalo BMW více než 100 tisíc elektrifikovaných vozidel
  • BMW snížilo průměrné emise vozového parku na hodnotu 122 g/km
  • Cílem je do roku 2020 dosáhnout snížení o 50 procent

BMW Group dosáhla v roce 2017 pokroku v oblasti trvale udržitelné mobility. Společnost poprvé za jediný rok prodala více než 100 tisíc elektrifikovaných vozidel. Přestože procentuální podíl vozidel se vznětovým motorem v Evropě poklesl, průměrné emise vozového parku se snížily na hodnotu 122 g/km. Jako součást svého komplexního přístupu se společnosti také podařil průlom v oblasti dodávky elektrické energie do výrobních závodů. Elektrická energie zakoupená v roce 2017 společností BMW Group vůbec poprvé v historii pocházela výhradně z obnovitelných zdrojů. V roce 2017 společnost BMW Group také rozšířila roli v oblasti nákupu příslušných surovin pro elektromobilitu. Například tím, že zásobování výroby kobaltem je mnohem transparentnější.

Trvalá udržitelnost pro nás znamená budoucnost – pro společnost BMW Group i pro lidstvo samotné. Problémy dobře známe a snažíme se jim čelit. Vyvíjíme inovativní řešení mobility, která vytvářejí přidanou hodnotu pro zákazníky, BMW Group i celou společnost,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva společnosti BMW AG. „Společnost BMW Group o projektech pouze nemluví – staráme se také o to, aby se realizovaly.“

BMW Group zaměřila na elektromobilitu relativně brzy a patří k automobilkám, kterým se na poli elektrifikovaných automobilů daří. Podíl elektrifikovaných modelů společnosti BMW Group je ve svém segmentu třikrát vyšší než podíl vozů s tradičními pohonnými jednotkami.

Úspěch v oblasti prodejů elektrifikovaných vozidel v roce 2017 také BMW Group pomohl snížit uhlíkovou stopu jejího produktového portfolia. Navzdory klesajícímu podílu vznětových automobilů na hlavních trzích se společnosti BMW Group podařilo snížit průměrné emise CO2 svých modelů v Evropě ze 124 g/km na 122 g/km. V důsledku toho jsou emise CO2 o 42 procent nižší, než byly v roce 1995. Cílem je do roku 2020 dosáhnout snížení o 50 procent.

Větrné elektrárny například mají zásluhu na tom, že v Lipsku vyráběné BMW i3 vzniká výhradně za pomoci ekologicky vyrobené elektřiny. Nová, tzv. akumulátorová farma na stejném místě umožňuje integrovat energii z větrných elektráren do elektrické sítě. Tímto způsobem lze znovu použít až 700 vysloužilých vysokonapěťových akumulátorů vozu BMW i3 a dát jim „druhou šanci“, což prodlužuje jejich využitelnost po skončení životního cyklu vozidla a šetří zdroje.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze